سیلزفورس با معرفی Agentforce 360 قصد دارد با غولهایی همچون گوگل و آنتروپیک رقابت و جایگاه خود را در بازار هوش مصنوعی سازمانی تثبیت کند.
به گزارش تکناک، در بحبوحه رقابت فزاینده بر سر تسلط بر بازار هوش مصنوعی سازمانی، شرکت سیلزفورس از جدیدترین دستاورد خود با نام Agentforce 360 پردهبرداری کرد. این اتفاق که درست پیشاز آغاز کنفرانس سالانه مشتریان این شرکت (Dreamforce) رخ میدهد، تلاشی استراتژیک برای جذب شرکتها به اکوسیستم هوش مصنوعی این غول نرمافزاری محسوب میشود.
پلتفرم جدید Agentforce 360 بهعنوان نسل بعدی ابزارهای هوش مصنوعی سیلزفورس معرفی شده است و مجموعهای از قابلیتهای پیشرفته را برای ساخت و آموزش و استقرار عاملان هوشمند (AI Agents) ارائه میدهد. ازجمله نوآوریهای مهم این پلتفرم میتوان به زیرساخت جدید برای اپلیکیشن پیامرسان اسلک (Slack) و ابزارهای نوین برای ساخت عاملان و روشهای پیشرفته برای آموزش آنها ازطریق متن اشاره کرد.
تککرانچ مینویسد که یکی از قابلیتهای مهم این پلتفرم، ابزاری به نام AgentScript است که به کاربران اجازه میدهد تا عاملان هوش مصنوعی را برای مدیریت سناریوهای پیچیده برنامهریزی کنند. این ویژگی که نسخه آزمایشی آن در ماه نوامبر منتشر خواهد شد، باعث میشود تا رفتار عاملان هوشمند در موقعیتهای پیشبینینشدنی مانند پاسخ به پرسشهای مشتریان کنترلپذیرتر و منعطفتر باشد.
علاوهبر این، سیلزفورس از مدلهای استدلالگر (Reasoner Models) بهره میبرد که شرکتهای پیشرو مانند آنتروپیک و OpenAI و گوگل جمنای از آنها پشتیبانی میکنند. این مدلها بهجای پاسخدهی براساس الگوهای ازپیشتعیینشده، ابتدا موقعیت را تحلیل میکنند و سپس پاسخ مناسب را ارائه میدهند.

برای تسهیل فرایند توسعه، ابزار Agentforce Builder نیز معرفی شده است که امکان ساخت و آزمایش و استقرار عاملان هوشمند را از محیطی یکپارچه برای کاربران فراهم میکند. سیلزفورس بر ادغام گستردهتر Agentforce با پلتفرم اسلک نیز تأکید کرده است. از این ماه، اپلیکیشنهای اصلی این شرکت مانند فروش و IT و منابع انسانی مستقیماً در اسلک در دسترس خواهند بود.
سیلزفورس قصد دارد در آینده اسلک را به ابزار جستوجوی قدرتمند سازمانی تبدیل کند و تا اوایل سال ۲۰۲۶، اتصالدهندههایی برای پلتفرمهایی نظیر جیمیل و اوتلوک و دراپباکس راهاندازی نماید. این رونمایی درحالی رخ میدهد که بازار هوش مصنوعی سازمانی بهشدت داغ است. هفته گذشته، گوگل Gemini Enterprise را رونمایی کرد و آنتروپیک نیز با عقد قراردادی بزرگ با شرکت مشاورهای دیلویت، محصول Claude Enterprise خود را در اختیار ۵۰۰ هزار نفر کارمند آن قرار داد.
سیلزفورس با افتخار اعلام کرده است که پلتفرم Agentforce هماکنون ۱۲,۰۰۰ مشتری دارد و شرکتهایی مانند Lennar و Adecco و Pearson از اولین کاربران نسخه جدید Agentforce 360 بودهاند. بااینحال، این تلاشها درحالی ادامه مییابد که شرکتها همچنان با مشکل توجیه هزینههای سنگین ابزارهای هوش مصنوعی و مشاهده بازگشت سرمایه (ROI) مواجه هستند. براساس مطالعه دانشگاه MIT، حدود ۹۵ درصد از پروژههای آزمایشی هوش مصنوعی در سازمانها، پیشاز رسیدن به مرحله تولید انبوه با شکست مواجه میشوند.