گسترش تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شده یک استودیوی ژاپنی از متقاضیان بازیسازی بخواهد در مصاحبه بهصورت زنده اثر هنری خلق کنند، زیرا نمونه کارها دیگر قابل اعتماد نیستند.
به گزارش سرویس خبری هوش مصنوعی تکناک، برخی طراحان بدون اینکه حتی یک اثر هنری اصیل تولید کرده باشند، در حال یافتن موقعیتهای شغلی به عنوان توسعهدهندهٔ بازی هستند. در ژاپن، یک استودیو اکنون از داوطلبان میخواهد تواناییهای خود را مستقیماً در برابر استخدامکنندگان نشان دهند. ابزارهای تشخیص تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی نیز اغلب در تمایز میان تصاویر واقعی و تصاویر تولیدشده توسط ماشین شکست میخورند.
گسترش استفاده از هوش مصنوعی مولد نه تنها برای بسیاری از گیمرها مشکلساز شده، بلکه برای استودیوهایی که به دنبال استعدادهای جدید هستند نیز دردسر ایجاد کرده است. پس از انتشار یک گزارش در Daily Shincho، وبسایت Automaton توضیح داد که یک شرکت ژاپنی چگونه با مشکل تقلب مبتنی بر AI برخورد میکند. به جای پذیرش نمونهکارهای قبلی، متقاضیان شغلی اکنون باید در طول مصاحبه، اثر هنری جدید خلق کنند.
Daily Shincho با یک طراح گرافیک ارشد در یک استودیوی متوسط صحبت کرده و او را با نام «آقای B» معرفی کرده است. او توضیح میدهد که چگونه در گذشته برخی طراحان امیدواری که استخدام شده بودند، بعداً مشخص شد که کاملاً به ابزارهای هوش مصنوعی مولد وابسته بودهاند.
حتی با وجود نرمافزارهای پیشرفتهتر، تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی همیشه به کیفیت کار یک هنرمند انسانی نمیرسند. با ارسال تعداد کافی درخواست به ابزارهایی مانند Stable Diffusion، حتی ممکن است تصاویری ایجاد شود که حقوق معنوی آثار دیگران را نقض کند.

از آنجا که ابزارهای تشخیص تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی اغلب قابل اعتماد نیستند، این شرکت یک راهحل به ظاهر قدیمی اتخاذ کرده است. آقای B اکنون از هنرمندان میخواهد در حضور او نقاشی کنند تا ثابت کنند قادر به خلق آثار اصیل هستند. او فاش میکند که برخی از رقبای استودیو نیز این روش را دنبال میکنند. با این حال این رویکرد چندان عملی نیست، چون مدت زمان فرایند استخدام را به شدت افزایش میدهد.
طبق گزارش نوتبوک چک، مشکل دیگر این است که مدیریت ارشد استودیو نگرانیهای او را جدی نمیگیرد. آقای B میگوید برخی مدیران معتقدند «شاید هوش مصنوعی مولد بتواند بدون نیاز به استخدام خالقان واقعی، کارها را انجام دهد.» همچنین تمایل بیشتری برای جذب کارمندانی وجود دارد که کار با ابزارهای تولیدی مبتنی بر AI را بلد باشند.
مدافعان خلاقیت انسانی در صنعت بازیسازی ممکن است در حال مبارزه با جریانی باشند که به نظر میرسد شکستناپذیر است. به گزارش GamesIndustry.biz، یک نظرسنجی نشان داده که ۸۷ درصد توسعهدهندگان به هوش مصنوعی متکی هستند. در بسیاری از موارد، برنامهها فقط در کارهای اداری کمک میکنند، اما استفاده از تصاویر تولیدشده توسط ماشین در بازیها به تدریج در حال تبدیل شدن به یک استاندارد است. فورتنایت اخیراً به Arc Raiders پیوسته و به یکی دیگر از عناوین بزرگ تبدیل شده که به دلیل انتشار تصاویر تولیدشده با AI با انتقاد روبهرو شدهاند.

















