ساخت بازی Halo با هوش مصنوعی به استودیو هیلو کمک میکند تا فرایند توسعه را سریعتر و خلاقانهتر کند و تجربهای متفاوت برای بازیکنان ارائه دهد.
به گزارش سرویس هوش مصنوعی تکناک، تغییرات مدیریتی در یکی از استودیوهای بازیسازی ایکسباکس نشان میدهد که هوش مصنوعی قرار است نقش مهمی در بازیهای مجموعه هیلو، ازجمله Halo: Campaign Evolved، ایفا کند. رزومه رئیس جدید دفتر مدیریت این استودیو بر تقویت فرایندهای کاری با استفاده از یادگیری ماشین تأکید میکند. در عین حال، برخی کارکنان نیز ممکن است از ابزارهای هوش مصنوعی بهصورت خلاقانه استفاده کنند و نه صرفاً برای افزایش بهرهوری.
استودیو هیلو در ماههای اخیر دستخوش تغییرات چشمگیری شده است؛ آن هم در سال ۲۰۲۵ که دورهای پرتنش برای بازیهای ایکسباکس به شمار میرود. کانال Rebs Gaming استخدامهای جدید این استودیو را زیر نظر گرفته و متوجه شده است که تمامی این نیروها تجربه کار با ابزارهای هوش مصنوعی را در رزومه خود دارند. با جایگزینشدن مشاور هوش مصنوعی بهجای ملیسا بون در سِمَت رئیس دفتر مدیریت، به نظر میرسد این فناوری بهطور جدی وارد چرخه توسعه بازیهای هیلو شود.
این یوتیوبر با بررسی صفحات لینکدین و آگهیهای شغلی به الگوی مشابهی برخورد کرده است. مهمترین تغییر اخیر، پیوستن آنجلا هسین به استودیو هیلو بوده است. رئیس جدید دفتر مدیریت پیشتر رهبری تیم ایمنی و اعتماد در بخش گیمینگ مایکروسافت را برعهده داشته؛ اما در عین حال بنیانگذار شرکتی است که درزمینه افزایش بهرهوری با تکیه بر هوش مصنوعی فعالیت میکند.

در آگهی شغلی تازه دیگر در استودیو بازیسازی ایکسباکس، بهدنبال استخدام دانشمند مسلط بر یادگیری ماشین هستند. این فرد نهتنها روی بازیهای هیلو متمرکز خواهد بود؛ بلکه در توسعه مجموعههای دیگری مانند Forza و Gears of War نیز ایفای نقش خواهد کرد. افزونبراین، چند نفر از توسعهدهندگان فعلی هیلو که در موقعیتهای مهمی فعالیت میکنند، در رزومه خود مدارک و مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی مولد را اضافه کردهاند.
نقش هوش مصنوعی در توسعه بازیها به موضوعی بحثبرانگیز تبدیل شده است. بسیاری از شرکتها معتقدند که این فناوری منبعی ارزشمند برای افزایش توان خروجی توسعهدهندگان است؛ اما منتقدان نگراناند که هنرمندان انسانی کنترل خلاقیت را از دست بدهند و در نهایت، موقعیتهای شغلی آنها تهدید شود.
به نوشته نوتبوکچک، شاید بهترین نشانه از نحوه استفاده استودیو هیلو از این ابزارها، به یکی از آگهیهای شغلی در سال ۲۰۲۴ بازگردد. این استودیو بهدنبال مهندس ارشد هوش مصنوعی بود تا با استفاده از هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشین، تجربههای درون بازی را ارتقا دهد و فرایند ساخت بازیها را بهبود ببخشد. شرح این موقعیت شغلی نشان میداد که هدف صرفاً انجام کارهای اداری ساده نیست و کاربردهای عمیقتری مدنظر قرار دارد.
Rebs Gaming بر تفاوت میان هوش مصنوعی بهعنوان ابزار و هوش مصنوعی بهعنوان خالق اثر تأکید میکند. بااینحال، جای تعجب نخواهد بود اگر Halo: Campaign Evolved یا نسخهای پسازآن آغازگر دورهای تازه در روند توسعه بازیها باشد. مایکروسافت بهطور کامل هوش مصنوعی را در آغوش کشیده و صدها مرکز داده برای این منظور ایجاد کرده است. به گفته برخی تحلیلگران، این سرمایهگذاری عظیم حتی به تعطیلی برخی دیگر از استودیوهای بازیسازی ایکسباکس منجر شده است.

















