سلطه آیفون ۱۷ در چین نشان داد که اپل همچنان محبوبترین برند در بخش گوشیهای پریمیوم و صدرنشین جشنواره دابل ۱۱ این کشور است.
به گزارش تکناک بخش اخبار موبایل و تبلت، جشنواره خرید بزرگ چین موسوم به «دابل ۱۱» با انتشار نتایج نهایی فروش گوشیهای هوشمند به پایان رسید و پلتفرم JD.com فهرست رتبهبندی برندها را اعلام کرد. براساس این دادهها، سه برند اپل و شیائومی و ویوو بهترتیب جایگاههای اول تا سوم را در فروش کلی دستگاهها تا ساعت ۱۱:۵۹:۵۹ شب ۱۱ نوامبر ازآن خود کردند. این نتایج باردیگر برتری اپل را در بازار چین نشان میدهد؛ درحالیکه برندهای مطرح داخلی نیز عملکردی درخشان داشتند.
درواقع، سری آیفون ۱۷ یکی از موفقترین محصولات اپل به حساب میآید؛ زیرا عرضه و فروش این محصول در بازار باعث جهش بیسابقه سهام اپل شد. اپل هم در رتبهبندی تعداد فروش و هم از نظر درآمد برند، مقام نخست را به دست آورد. سه مدل آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پرو و پرو مکس در صدر فهرست فروش تکمدلها قرار گرفتند و تقاضا برای سری آیفون ۱۷ در تمام ردههای قیمتی، بهویژه در بخش پریمیوم، همچنان چشمگیر بوده است. جالب است که این آمار حدوداً یک سال بعد از افت فروش آیفون در چین منتشر شده است.
در جایگاه دوم، شیائومی توانست عنوان پرفروشترین برند چینی را حفظ کند. تنوع درخورتوجه محصولات این شرکت نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرد. ردمی K80 با قرارگرفتن در رتبه چهارم جدول فروش کلی، محبوبترین گوشی چینی جشنواره شد. همچنین، مدلهای ردمی توربو ۴ پرو و ردمی K80 اولترا در میان ده مدل پرفروش دیده میشوند و سهم چشمگیری در تقویت جایگاه شیائومی برعهده داشتند.

در جشنواره دابل ۱۱ چین، ویوو همراه با زیربرند آیکو رتبه سوم را ازآن خود کرد و در هر دو بخش میانرده و پرچمدار عملکرد ثابتی از خود نشان داد. برندهای اوپو و وانپلاس که بهصورت ترکیبی ارزیابی شدند، در رتبه چهارم فروش برندها قرار گرفتند و پساز آن آنر با رشد چشمگیر و فروش درخورتوجه سری X70 در جایگاه بعدی ایستاد.
به نقل از گیزموچاینا، هواوی از نظر تعداد فروش در رتبه ششم قرار گرفت؛ اما از نظر درآمد به جایگاه چهارم صعود کرد. گوشیهای پریمیوم این شرکت مانند میت ۷۰ پرو پلاس و میت X6 با قیمت بیش از ۶ هزار یوان (حدود ۸۴۰ دلار) با استقبال گرمی مواجه شدند.
در فهرست فروش کلی، نامهای قدیمی مانند فیلیپس و K-Touch نیز دوباره در میان ده برند برتر دیده میشوند و در دستههای خاص جایگاه ویژهای کسب کردهاند. سامسونگ، ریلمی، نوبیا و موتورولا نیز در بخش پایانی جدول دهگانه حضور داشتند و فروش پایداری را در طول جشنواره حفظ کردند.
در رده گوشیهای پریمیوم، اپل سه جایگاه نخست را در اختیار داشت؛ اما شیائومی ۱۷ پرو مکس توانست در رتبه چهارم این بخش و بالاتر از میت ۷۰ پرو پلاس هواوی قرار گیرد و عنوان بهترین پرچمدار چینی در رده قیمت سال ۲۰۲۵ را ازآن خود کند.
نتایج نهایی جشنواره دابل ۱۱ امسال الگوی آشنای سلطه اپل را تکرار کرد؛ اما در عین حال نشان داد برندهای چینی در هر دو بخش اقتصادی و پرچمدار فاصله خود را بهطور محسوسی با این غول آمریکایی کاهش دادهاند.
















