اپل ابزار هوش مصنوعی مولد انیمیشن Keyframer را رونمایی کرد

Keyframer

اپل ابزار هوش مصنوعی مولد انیمیشن Keyframer را رونمایی کرد. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا با توصیف نحوه انیمیشن، حرکت را به تصاویر دوبعدی اضافه کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، مهندسان اپل Keyframer، ابزار مولد انیمیشن هوش‌ مصنوعی را معرفی کردند. کوپرتینویی‌ها در مقاله‌ای می‌نویسند که مدل‌های زبان بزرگ (LLM) با وجود قابلیت‌هایی که در سایر رسانه‌های خلاقانه مانند نوشتن و تولید تصویر نشان داده‌اند، در انیمیشن کمتر در کانون توجه قرار گرفته‌اند. ابزار Keyframer مبتنی‌بر LLM به‌عنوان نمونه‌ای از چگونگی اعمال این فناوری معرفی می‌شود.

Keyframer با استفاده از GPT4 شرکت OpenAI به‌عنوان مدل پایه خود، می‌تواند فایل‌های گرافیکی برداری مقیاس‌پذیر (SVG) را بگیرد و کد CSS را برای انیمیشن‌سازی تصویر بر‌اساس متن تولید کند.

هیچ ویدیویی در دسترس نیست، اما این مقایسه‌های فریم به فریم نمونه‌ای از قابلیت‌های Keyframer است.
هیچ ویدئویی در‌دسترس نیست؛ اما این مقایسه‌های فریم‌به‌فریم نمونه‌ای از قابلیت‌های Keyframer است.

کاربران می‌توانند طرح‌های انیمیشن متعددی را در یک دسته ایجاد و ویژگی‌هایی مانند کدهای رنگ و مدت‌زمان انیمیشن را در پنجره‌ای جداگانه تنظیم کنند. برای این کار به دانش برنامه‌نویسی احتیاجی نیست؛ زیرا Keyframer به‌طور خودکار این تغییرات را به CSS تبدیل می‌کند؛ اگرچه خود کد نیز کاملاً ویرایش‌کردنی است. این رویکرد مبتنی‌بر شرح بسیار ساده‌تر از سایر اَشکال انیمیشن تولید‌شده با هوش مصنوعی است که معمولاً به چندین برنامه مختلف و دانش اولیه برنامه‌نویسی نیاز دارد.

ابزارهای ویرایش Keyframer نسبتاً محدود هستند؛ اما حداقل برای استفاده از آن به درک کد نیازی ندارید.

یکی از متخصصان حرفه‌ای موشن گرافیک که در پروژه‌های تحقیقاتی اپل مشارکت کرده، گفته است:

افرادی ازجمله خود من تا حدودی نگرانیم که این ابزارها ممکن است شغلمان را از ما بگیرند‌؛ چرا‌که قابلیت‌های آن‌ها بسیار چشمگیر است. باوجوداین‌، معتقدم که آموختن و استفاده از این ابزارها به‌عنوان انیماتور، تنها ابزاری دیگر در مجموعه ابزارهای ما محسوب می‌شود..

با همه این اوصاف، هنوز مسیری طولانی در پیش رو قرار دارد. ابزار Keyframer همچنان برای عموم در‌دسترس نیست و در مطالعه اپل‌، تنها 13 نفر شرکت‌‌کننده حضور داشتند که در طول آزمایش، فقط می‌توانستند از دو تصویر SVG ساده و از‌پیش‌انتخاب‌شده استفاده کنند.

اپل در مقاله‌‌اش دقیقاً به محدودیت‌های Keyframer اشاره کرده و توضیح داده است که این ابزار عمدتاً روی انیمیشن‌های مبتنی‌بر وب، مانند توالی‌های بارگذاری و تجسم داده‌ها و انتقال‌های متحرک تمرکز دارد. در‌مقابل، نوع انیمیشن‌هایی که در فیلم‌ها و بازی‌های ویدئویی دیده می‌شوند، به‌قدری پیچیده‌اند که درحال‌حاضر، حداقل با استفاده از توضیحات به‌تنهایی تولید‌شدنی نیستند.

Keyframer یکی از چندین نوآوری هوش مصنوعی مولد است که اپل در ماه‌های اخیر معرفی کرده است. ماه دسامبر، این شرکت Human Gaussian Splats (HUGS) را معرفی کرد که می‌تواند آواتارهای انسان آماده انیمیشن را از کلیپ‌های ویدئویی ایجاد کند. هفته گذشته نیز، اپل مدل هوش مصنوعی جدید به نام MGIE را منتشر کرد که می‌تواند تصاویر را با استفاده از توضیحات متنی ویرایش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.