فروش اپل واچ 9 و اولترا 2 در آمریکا متوقف می شود

اپل فروش اپل واچ 9 و اپل واچ اولترا 2 را به طور موقت در ایالات متحده متوقف کرد. این تصمیم به دلیل اختلافات حق اختراع گرفته شده است.

به گزارش تک‌ناک، اپل به تازگی اعلام کرده است این اقدام در پی اختلافات مربوط به حق اختراع در مورد فناوری حسگر اکسیژن خون اپل واچ صورت گرفت.

اپل در بیانیه ای برای 9to5Mac موارد زیر را به اشتراک گذاشت:

همانطور که در بیانیه ذکر شده است، اپل قصد دارد فروش ساعت های هوشمند  اپل واچ 9 و اپل واچ اولترا 2 را در آمریکا متوقف کند. فروش آنلاین از طریق سایت Apple.com از تاریخ 21 دسامبر متوقف خواهد شد، در حالی که فروشگاه های خود اپل نیز از تاریخ 24 دسامبر 2023 فروش این دو ساعت را متوقف خواهند کرد.

در بیانیه اشاره شده است که این تصمیم به دستور کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا (US ITC) صورت گرفته است. در ماه اکتبر، US ITC ایالات متحده تایید کرد که اپل دو حق ثبت اختراع شرکت فناوری پزشکی Masimo را نقض کرده است که هر دو مربوط به ویژگی پالس اکسیمتر مبتنی بر نور بودند.

این حکم سپس یک دوره بررسی 60 روزه ریاست جمهوری را آغاز کرد که به رئیس جمهور ایالات متحده اجازه می دهد وارد عمل شود و ممنوعیت بالقوه ITC بر فروش و واردات محصولات متخلف را وتو کند. با این حال، دولت بایدن تاکنون وارد عمل نشده است، که به این معنی است که ساعت همچنان به سمت 25 دسامبر حرکت می کند.

اپل درصدد فروش آخرین اپل واچ 9 و اپل واچ اولترا 2 است. تصمیم مذکور تنها روی این دو ساعت تأثیر می گذارد زیرا این دو ساعت شامل قابلیت نظارت بر اکسیژن خون هستند. اما ساعت هوشمند مدل مقرون به صرفه اپل واچ SE این ویژگی را ندارد و مشتریان می‌توانند به راحتی آن را تهیه کنند.

اگر دولت بایدن تصمیمی برای عدم وتوی تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا (US ITC) بگیرد، اپل باید با دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای مدارک فدرال (US Court of Appeals for the Federal Circuit) درخواست تجدیدنظر در تصمیم US ITC را ارائه دهد.

طبق گزارش 9to5Mac، این درخواست تجدیدنظر در تاریخ 26 دسامبر (پس از انقضای مهلت وتو) ثبت خواهد شد. تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر تعیینات موقتی انجام دهد یا حکم تجدیدنظر خود را اعلام کند، ساعت‌های هوشمند همچنان برای فروش و واردات ممنوع خواهند بود.

اپل چندین راهکار دیگر هم دارد. می تواند به توافقنامه تسویه حساب و مجوز با شرکت ماسیمو نزدیک شود. همچنین می تواند به طور بالقوه تغییراتی در سیستم عامل ایجاد کند تا ویژگی هایی که حق اختراع را نقض می کنند غیرفعال کند. با این حال، هنوز باید دید که آیا محدودیت‌های نرم‌افزاری به شرایط حق اختراع راضی کننده خواهند بود یا خیر.

در نهایت، اگر می‌خواهید اپل واچ 9 بخرید، چند روز تا توقف فروش فرصت دارید تا آن را از فروشگاه های اپل بخرید. فروشگاه های شخص ثالث مانند آمازون و Best Buy باید بتوانند ساعت را تا زمانی که موجودی آن تمام شود بفروشند. پس از اتمام موجودی، اپل نمی تواند واحدهای بیشتری را وارد کند، در صورتی که این حکم همچنان عملیاتی باشد.

اگر قبلاً یک اپل واچ با سنسور اکسیژن خون (معرفی شده با اپل واچ سری 6) دارید، تحت تأثیر این پیشرفت قرار نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.