Avira هنگام بوت ویندوز فریز می‌شود

Avira

براساس گزارش‌ها، بعد از مایکروسافت دیفندر (Microsoft Defender) اکنون Avira نیز با استفاده کامل از CPU و RAM، هنگام بوت ویندوز فریز می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، چند روز قبل نتایج آزمایش‌های AV-TEST و AV-Comparatives درباره تأثیر بر عملکرد سیستم به‌واسطه محصولات مختلف ضد‌بدافزار منتشر شد. در گزارش یادشده، درباره این موضوع بحث و تبادل‌نظر شد که چگونه مایکروسافت دیفندر، AVG، مک‌افی و نورتون می‌توانند در شرایط مختلف سیستم‌های ویندوز را بسیار سنگین کنند.

نئووین گزارش می‌دهد که این مسئله تنها چند روز بعد از آن اتفاق افتاد که مشکلی مربوط به کاهش عملکرد در ویندوز 11 23H2 به‌دلیل وجود مایکروسافت دیفندر پوشش داده شد؛ جایی که راه‌حل موقتی بازنشانی دیفندر بود. با‌این‌حال، اگر فکر می‌کنید که راه‌حل‌های ضد‌ویروس شخص ثالث به‌طور کامل بی‌عیب‌و‌نقص عمل می‌کنند، کاملاً اشتباه می‌کنید.

بر‌اساس گزارش‌های متعدد، به‌روزرسانی اخیر Avira به فریز‌شدن کامل سیستم هنگام راه‌اندازی برنامه ضد‌ویروس منجر می‌شود. به‌نظر می‌رسد این اتفاق در ویندوز 10 و ویندوز 11 نیز رخ می‌دهد. اغلب شکایت‌های آنلاین تأیید می‌کنند که اتفاق مشابهی رخ می‌دهد.

در‌حالی‌که سیستم مانند همیشه هنگام راه‌اندازی و ورود به ویندوز پاسخ‌گوست، به‌طور هم‌زمان با بارگیری برنامه آویرا، فریز و بلااستفاده می‌شود. این مشکل حتی در حافظه‌های جامد SSD بدون توجه به نوع NVMe یا SATA رخ می‌دهد و احتمالاً درون‌ دیسک‌ها (HDD) بدتر است.

بعضی از کاربران توانستند در بازه زمانی کوتاهی که در زمان راه‌اندازی سیستم داشتند، Task Manager را اجرا کنند و این امر به مشاهده این موضوع منجر شد که استفاده از پردازنده و RAM به‌ظاهر به حداکثر 100درصد رسیده و سیستم به‌طور کامل متوقف شده بود.

این مسئله تقریباً تأیید شده است که به Avira مربوط می‌شود؛ زیرا بیشتر کاربران توانسته‌اند با حذف آویرا مشکل را رفع کنند. اگر شما نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اید، می‌توانید این کار را انجام دهید. سیستم ویندوز را در حالت ایمن راه‌اندازی و سپس برنامه آنتی‌ویروس آویرا را از Control Panel app > Programs and Features > Uninstall a program حذف کنید.

در‌صورتی‌که نگران امنیت خود در‌برابر بدافزار هستید، مایکروسافت دیفندر باید زمانی‌که ویندوز متوجه می‌شود آنتی‌ویروس فعال ندارید، به‌جای آن مسئولیت را به‌عهده بگیرد. حساب پشتیبانی آویرا با نام Avira Support X در توییتر هنوز به‌روزرسانی‌ای را منتشر نکرده است و آخرین یادداشت انتشار ماژول آویرا نیز هنوز اطلاعاتی درباره این مسئله ندارد:

Avira Security 1.1.96

  • برطرف‌کردن اشکالات (Bugfixes)
  • بهبود پایداری (Stability Improvements)

Avira Browser Safety 4.2.7

  • برطرف‌کردن اشکالات (Bugfixes)

Avira Phantom VPN 2.43.1

  • برطرف‌کردن اشکالات (Bugfixes)

Avira Password Manager 2.19.13

  • برطرف‌کردن اشکالات (Bugfixes)

Avira Speedup for Windows 6.26.0.18

  • تعمیر و نگه‌داری (Maintenance)

بهبود پایداری (Stability Improvements)

  • Avira Secure Browser x86(32-bit) 118.0.22916.118
  • Avira Secure Browser x64(64-bit) 118.0.22914.118

برطرف‌کردن اشکالات (Bugfixes)

  • بهبود پایداری (Stability Improvements)

این مشکل در طول آخر هفته رخ داده است. احتمالاً دلیل آن ناتوانی آویرا در پیدا‌کردن ریشه مشکل است. اگر به فکر تغییر به گزینه دیگری هستید، قطعاً می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما به‌خاطر بسپارید که در آخرین رتبه‌بندی محافظت در‌برابر بدافزار، آویرا در میان برترین‌ها قرار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.