میشل آنسل، خالق Beyond Good & Evil 2، دلیل توسعه مشکلدار این بازی را اختلاف بین مدیران متعصب دانست که باعث سردرگمی تیم توسعه و مشکلات طولانیمدت پروژه شد.
به گزارش تکناک به نقل از یوروگیمر دنباله بازی کلاسیک و ماجراجویی Beyond Good & Evil تقریباً ۲۰ سال در دست توسعه بوده (طولانیترین دوره در تاریخ بازیسازی) و علیرغم بازنشستگی آنسل در سال ۲۰۲۰، این پروژه ادامه یافته است. خروج او پس از تحقیقات روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مورد رهبری سمی وی رخ داد.
آنسل تاکنون بهصورت علنی در مورد توسعه بازی صحبت نکرده بود، اما اکنون در مصاحبهای با سوپرپوووار برخی از تنشها و اتهامات وارده علیه خود را تشریح کرده است.
آنسل بیان کرد که شور و اشتیاق، “انرژی فوقالعادهای” است، اما میتواند به برخوردها منجر شود. او توضیح داد که کارگردان هنری بازی تمایل داشت همه چیز را بارها و بارها از نو بسازد، کارگردان بازی به دنبال ساخت عنوانی با دانجن تولیدشده بهصورت خودکار بود، و خودش در رؤیای یک ماجراجویی فضایی به سر میبرد.

عدم توافق بین این سه نفر باعث شد تیم توسعه نداند چه کسی واقعاً مسئول تصمیمگیری است. حتی ایو گیلمو، مدیرعامل یوبیسافت، از استودیوی مونپلیه بازدید کرد، اما این اقدام هم کمکی نکرد و آنسل اذعان کرد که کارگردان بازی به “لجبازی” خود ادامه داد. آنسل در پاسخ به گزارش لیبراسیون که او را مسئول تغییرات مداوم معرفی کرده بود، گفت: “وقتی خواندم که من تصمیمگیرنده اصلی بودهام و تغییرات را درخواست کردهام، شوکه شدم. Beyond Good & Evil 2 تنها پروژهای بود که در آن هیچوقت تصمیمی را زیر سؤال نبردم.”
او افزود: “در نهایت، این موضوع به مدیرانی بازمیگردد که نتوانستند با هم کنار بیایند. اکنون، به نظر میرسد که این افراد دیگر حضور ندارند و پروژه با رهبران جدید به تعادل رسیده است.”
آنسل اشاره کرد که توسعه یک پروژه با فناوری جدید (مانند Beyond Good & Evil 2) بسیار متفاوت از پروژهای با فناوریهای تثبیتشده است. این پیچیدگی “بسیاری از افراد در یوبیسافت را به چالش کشید.”