قیمت بیت کوین رکورد زد و از 70 هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین در معاملات پرنوسان روز جمعه به بالاترین رقم خود رسید و از مرز ۷۰ هزار دلار گذشت

قیمت بیت کوین در معاملات پرنوسان روز جمعه به بالاترین رقم خود رسید و از مرز ۷۰ هزار دلار گذشت. این در حالی است که تب ارزهای دیجیتال همچنان جامعه سرمایه‌گذاران را فرا گرفته است.

به گزارش تک‌ناک و به نقل از رویترز این ارز دیجیتال پیشرو برای اولین بار با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین در آمریکا و همچنین انتظارات برای کاهش نرخ بهره جهانی، از سطح ۷۰ هزار دلار عبور کرد.

میلیاردها دلار در چند هفته گذشته وارد صندوق‌های قابل معامله در بورس شده است و بازار از چشم‌اندازی که شامل ارتقای پلتفرم بلاک‌چین اتریوم (خانه ارز دیجیتال رقیب بیت کوین یعنی اتر) و رویداد «نصف شدن» بیت کوین در آوریل (که روند تولید بیت کوین جدید را کند می‌کند) می‌شود، حمایت بیشتری دریافت می‌کند.

تصویب ۱۱ صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اواخر ژانویه، پس از یک زمستان ۱۸ ماهه ارزهای دیجیتال که تحت تأثیر ورشکستگی‌های پر سر و صدا و رسوایی‌های شرکتی قرار داشت، نقطه عطفی برای این صنعت به شمار می‌رود.

حتی سرمایه‌گذاران نهادی که زمانی به دلیل نوسانات شدید ارزهای دیجیتال از آن‌ها دوری می‌کردند، اکنون شروع به سرمایه‌گذاری بلندمدت کرده‌اند. تحلیلگران می‌گویند این امر می‌تواند به ادامه روند صعودی اخیر کمک کند.

بر اساس داده‌های LSEG، جریان خالص ورودی به ۱۰ صندوق بزرگ سرمایه‌گذاری مستقیم بیت کوین در آمریکا در هفته منتهی به اول مارس به ۲.۲ میلیارد دلار رسید که بیش از ۲ میلیارد دلار آن به صندوق اعتماد بیت کوین iShares متعلق به بلک‌راک (IBIT.O) اختصاص یافته است.

خوش‌بینی‌های اخیر نسبت به بیت کوین به سایر توکن‌های دیجیتال، به‌ویژه اتر، که از نظر ارزش کل بازار در رتبه دوم بعد از بیت کوین قرار دارد، نیز سرایت کرده است. ارزش اتر از ابتدای سال جاری بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

با این حال، برخی می‌گویند که ماهیت سفته‌بازی این دارایی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین رقم خود در روز سه‌شنبه، به شدت تغییر جهت داد و بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت و دوباره به زیر سطح ۶۰ هزار دلار سقوط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.