با گذشت بیش از پنج سال از حذف کادیلاک CT6 از بازار ایالات متحده، این سدان پرچمدار در چین نهتنها به حیات خود ادامه داده، بلکه وارد مرحله تازهای از تکامل شده است.
به گزارش تکناک، نسل دوم این سدان فولسایز لوکس که در سال ۲۰۲۳ دستخوش بازطراحی گسترده شد، اکنون در آستانه سال ۲۰۲۶ با تغییرات جزئی و قیمتی وسوسهبرانگیز در بازار چین عرضه میشود. قیمت پایه نسخه جدید تنها ۲۸۹٬۹۰۰ یوان، معادل حدود ۴۰٬۷۰۰ دلار است. این رقم تقریباً نصف بهایی است که خریداران آمریکایی در سال ۲۰۱۹ برای نسخههای مختلف این خودرو پرداخت میکردند. آن زمان مدل پایه CT6 با ۵۸٬۹۹۵ دلار آغاز میشد و در نسخههای لوکستر تا ۹۶٬۴۹۵ دلار قیمت داشت؛ رقمی که با احتساب تورم امروز بین ۷۴ تا ۱۲۳ هزار دلار برآورد میشود.

در مقایسه با آن، قیمت فعلی کادیلاک CT6 در چین نشان میدهد که این کشور به بهشتی برای علاقهمندان خودروهای لوکس آمریکایی تبدیل شده است؛ جایی که مصرفکنندگان میتوانند با نیمی از هزینه، همان تجربه رانندگی را بهدست آورند.
نسخه بهروزرسانیشده CT6 تغییرات ظاهری چشمگیری نسبت به مدل ۲۰۲۳ ندارد، اما فضای داخلی آن اکنون با ترکیب رنگ جدیدی به نام Cloud Tranquility White عرضه میشود، که شامل چرم سفید براق و تریم آلومینیومی است. سه نسخه اصلی از این خودرو در بازار چین موجود است، که شامل مدل پایه با قیمت ۲۸۹٬۹۰۰ یوان، مدل میانی با بهای ۳۰۹٬۹۰۰ یوان (حدود ۴۳٬۵۰۰ دلار) و نسخه کاملتر با قیمت ۳۲۹٬۹۰۰ یوان (حدود ۴۶٬۳۰۰ دلار) میشوند.

نیروی محرکه CT6 از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر تأمین میشود، که توان ۲۳۳ اسببخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. انتقال قدرت از طریق گیربکس ۱۰ سرعته خودکار انجام میشود. اما مهمترین تغییر در مدل ۲۰۲۶، بهروزرسانی سیستم تعلیق تطبیقی Magnetic Ride Control است. این سامانه که در تمام نسخهها به صورت استاندارد نصب شده است، با استفاده از مایع مغناطیسی و میدانهای الکترومغناطیسی، به طور لحظهای میزان نرمی یا سختی کمکفنرها را تنظیم میکند تا سواری نرمتر و پایدارتری فراهم شود. محور جلو از نوع دوبل جناقی و محور عقب از تعلیق چنداتصالی آلومینیومی بهره میبرد.


فضای کابین کادیلاک CT6، جلوهای مدرن و دیجیتالی دارد. در مرکز داشبورد، نمایشگر خمیده ۳۳ اینچی با وضوح 9K قرار گرفته است، که جدیدترین سیستمعامل کادیلاک را اجرا میکند و از بهروزرسانیهای OTA (از راه دور) پشتیبانی دارد. سیستم نیمهخودران Super Cruise نیز برای این خودرو قابل سفارش است. این سامانه شامل شش دوربین، شش رادار موج میلیمتری و ۱۲ حسگر اولتراسونیک است، اما برخلاف بسیاری از خودروهای لوکس چینی فاقد حسگر LiDAR است.
در بخش امکانات رفاهی، کادیلاک از سیستم صوتی پیشرفته ۱۹ بلندگوی AKG با اسپیکرهای تعبیهشده در پشتسری صندلیها، سیستم حذف نویز فعال، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، شارژر بیسیم و تریم داخلی فلزی استفاده کرده است تا حس لوکس بودن را در کابین تقویت کند.

با وجود بهروزرسانیها و قیمت رقابتی، CT6 هنوز در بازار چین عملکرد درخشانی ندارد. بر اساس آمار منتشرشده از فروش نیمه نخست سال جاری، تنها ۲۰۹ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. این آمار نشان میدهد که حتی در بازاری که سدانهای لوکس همچنان محبوبیت دارند، دستیابی به سهم قابل توجه برای برندهای خارجی کار آسانی نیست.
با وجود این، بقای CT6 در بازار چین نشانهای از انعطافپذیری کادیلاک و اهمیت این کشور برای برندهای آمریکایی است. در شرایطی که سدانهای لوکس در بازار آمریکا تقریباً منقرض شدهاند، چین همچنان به عنوان آخرین پناهگاه خودروهایی مثل CT6 عمل میکند.

















