کنوا با خرید Affinity به‌دنبال رقابت با ادوبی است

Affinity

طبق تازه‌ترین خبرها، کنوا با خرید نرم‌افزارهای Affinity شامل Affinity Designer و Photo و Publisher می‌خواهد به‌طور جدی با شرکت ادوبی رقابت کند.

به‌گزارش تک‌ناک، کنوا، پلتفرم آنلاین طراحی، با خرید مجموعه نرم‌افزارهای خلاقانه Affinity، خود را به‌عنوان رقیبی جدی برای سلطه ادوبی در حوزه طراحی دیجیتال معرفی کرد. این معامله مالکیت نرم‌افزارهای Affinity Designer و Photo و Publisher را به کنوا می‌دهد. این سه نرم‌افزار محبوب برای ویندوز و مک و آیپد دردسترس قرار دارند که قابلیت‌هایی مشابه با نرم‌افزارهای ایلوستریتور و فتوشاپ و ایندیزاین شرکت ادوبی ارائه می‌دهند.

رقم دقیق این معامله اعلام نشده؛ اما طبق گزارش بلومبرگ، ارزش آن چند‌صد‌میلیون پوند است. بااین‌حال، این خرید برای شرکت استرالیایی کنوا که می‌خواهد افراد حرفه‌ای بیشتری را به‌سمت خود جذب کند، منطقی به‌نظر می‌رسد.

تا ژانویه‌ امسال، پلتفرم طراحی کنوا حدود ۱۷۰ میلیون نفر کاربر ماهانه در سراسر جهان داشته است. بسیاری از این تعداد احتمالاً از نرم‌افزار مشابه ادوبی مانند اکسپرس استفاده نمی‌کنند؛ اما برخلاف ادوبی، کنوا نرم‌افزار طراحی مخصوص خود را برای افراد حرفه‌ای مانند تصویرگران و عکاسان و ویرایشگران ویدئو ندارد.

کنوا در بیانیه‌ای مطبوعاتی برای اعلام این معامله گفت:

درحالی‌که در ده سال گذشته در کنوا روی ۹۹ درصد از کارمندان دانش‌بنیان بدون آموزش طراحی متمرکز بوده‌ایم، برای اینکه واقعاً همه دنیا را درزمینه‌ طراحی توانمند کنیم، لازم است که طراحان حرفه‌ای را هم در نظر بگیریم. با پیوستن به Affinity، از این موضوع هیجان‌زده هستیم که کل طیف طراحان را در هر سطح و مرحله از مسیر طراحی توانمند کنیم.

طبق گفته‌ کنوا، بیش از ۳ میلیون نفر کاربر در سراسر جهان از برنامه‌های Affinity استفاده می‌کنند. این تعداد تنها بخشی از کاربران ادوبی است؛ اما نباید Affinity را دست‌کم گرفت. تصمیم این شرکت برای عرضه‌ برنامه‌های Affinity به‌صورت خرید یک‌ بار برای همیشه و بدون هزینه‌ اشتراک مداوم، باعث ایجاد طرفداران وفادار شده است؛ به‌ویژه در میان افراد خلاقی که به‌طور فعال به‌دنبال جایگزینی برای سیستم طراحی مبتنی‌بر اشتراک ادوبی هستند.

کامرون آدامز، یکی از بنیان‌گذاران کنوا، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های Affinity از پلتفرم کنوا جدا می‌مانند؛ اما انتظار می‌رود با گذشت زمان برخی ادغام‌های کوچک صورت بگیرد. آدامز گفت:

تیم‌های محصول ما قبلاً گفت‌وگو باهم را آغاز کرده‌اند. ما برنامه‌های فوری برای ادغام‌های ساده داریم؛ اما فکر می‌کنیم خود محصولات همیشه جداگانه خواهند بود.

با پیوستن Affinity و ۹۰ نفر کارمند مستقر در انگلستان به کنوا، این شرکت اکنون فرصت‌های بیشتری برای رقابت با ادوبی در کل بازار نرم‌افزارهای خلاقانه دارد. باتوجه‌به جذابیت پلتفرم ساده‌ کنوا برای افراد خلاق، این شرکت ممکن است بتواند آن دسته از افراد حرفه‌ای را به‌سمت خود جلب کند که از پرکردن جیب‌های ادوبی خسته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.