شرکت چری با معرفی ون مفهومی Journeo، با طراحی ماجراجویانه و امکانات پیشرفته چشماندازی جدید از آینده سفرهای جادهای و ماجراجویی ارائه داده است.
به گزارش تکناک، مدل مفهومی Journeo توسط تیم طراحی چری در Raunheim، آلمان توسعه یافته و نخستین بار در نمایشگاه خودروی Guangzhou 2024 تحت برند Fulwin و با نام Jinyun در چین معرفی شد.
در ماه جاری، چری این مدل را با نام Journeo بهطور رسمی در آلمان معرفی کرد. این رونمایی در آستانه ورود برند Omoda&Jaeco به بازار آلمان در سال ۲۰۲۵ انجام شده است و چری اعلام کرده که برخی از ویژگیهای این مدل در خودروهای Omoda&Jaeco به کار گرفته خواهد شد.
با معرفی Journeo، چری نشان داده که قصد دارد جایگاه خود را در بازار خودروهای ماجراجویانه و مجهز به فناوریهای نوین تقویت کند. حال باید دید که این ون مفهومی در آینده چه میزان از ایدههای خود را به مرحله تولید خواهد رساند و چگونه میتواند در بازار جهانی رقابت کند.
این خودرو با ترکیب فناوریهای پیشرفته رانندگی خودکار و امکانات مدرن کمپینگ، برای افرادی طراحی شده که به دنبال تجربهای متفاوت از سفرهای خارج از شهر هستند. Journeo با ساختاری فشرده اما قابل گسترش، امکاناتی مانند محفظه شیشهای کشویی، آشپزخانه داخلی و سقف مجهز به سایبان خورشیدی را ارائه میدهد.

این مدل مفهومی که “Travel 4.0” نامگذاری شده است، با طول ۵۱۹ سانتیمتر، میتواند گزینهای جذاب در دسته MPVهای الکتریکی باشد و رقیبی برای Volkswagen ID. Buzz و Kia PV5 محسوب شود. با این حال، برخلاف این خودروها، Journeo کاملاً الکتریکی نیست و از سیستم هیبریدی Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM چری بهره میبرد. این سیستم شامل یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ و یک واحد محرک الکتریکی است که امکان بهرهوری بالاتر و برد حرکتی گستردهتر را فراهم میکند.
چری اعلام کرده است که در نسل آینده این سیستم، میزان پیمایش خودرو با ترکیب یک باتری کامل و باک سوخت پر، به ۲۵۰۰ کیلومتر خواهد رسید. این ویژگی میتواند Journeo را به گزینهای ایدهآل برای سفرهای طولانی بدون نیاز به توقفهای مکرر تبدیل کند.
اگرچه Journeo یک خودروی آفرود حرفهای مانند مدلهای iCar و Jetour نیست، اما برای سفرهای درونشهری و خارج از جاده طراحی شده است. چری این مدل را به سیستم تعلیق بادی تطبیقپذیر مجهز کرده که میتواند شرایط جاده را اسکن کرده و بهطور خودکار تنظیمات کمکفنرها را برای بهینهسازی سواری تغییر دهد.

این خودرو از نظر ابعاد از مدل Multivan long-wheelbase فولکسواگن کمی بزرگتر است اما با چهار صندلی طراحی شده است. در قسمت جلو، دو صندلی گردان مستقل تعبیه شده و در عقب، یک نیمکت دو نفره قرار دارد که قابلیت تبدیل شدن به تخت استراحت روزانه را دارد. این نیمکت با چرخش پشتی صندلیها به طرفین، فضایی دنج برای استراحت ایجاد میکند و حتی پنلهای داخلی درها نیز جدا شده و بهعنوان کوسن قابل استفاده هستند.
یکی از ویژگیهای متمایز Journeo، امکان گسترش فضای داخلی آن است. با استفاده از ماژول عقب کشویی و داشبورد جمعشونده، ۱۵۰ سانتیمتر فضای اضافی در حالت استراحت ایجاد میشود. این قابلیت، فضای داخلی خودرو را برای تجربه van life بهبود میبخشد و امکان لذت بردن از طبیعت را از طریق سقف شیشهای و شیشه عقب وسیع فراهم میکند.


چری برای تقویت قابلیتهای ماجراجویانه این خودرو، یک فرانت تراک مجهز به آشپزخانه سیار طراحی کرده که شامل گریل داخلی است. همچنین، پنل گریل جلویی خودرو قابلیت باز شدن دارد و به نیمکتی منحنی برای استراحت در فضای باز تبدیل میشود.
علاوه بر این، سقف Journeo دارای یک ماژول خورشیدی است که به عنوان محفظهای برای سایبان جمعشونده عمل میکند. این سایبان طراحی متفاوتی دارد و اگرچه در مقایسه با مدلهای ۱۸۰ یا ۲۷۰ درجهای پوشش وسیعی ارائه نمیدهد، اما با ساختاری شبیه به سه گلبرگ، جلوهای خاص به خودرو میبخشد.