بازی Doom: The Dark Ages با استفاده از فناوری ردیابی پرتو یا Ray Tracing، گیمپلی تیراندازی اولشخص را به سطوح جدیدی ارتقا میدهد و بهجای تمرکز صرف بر گرافیک، دقت و جزئیات بازی را بهبود میبخشد.
به گزارش تکناک و به نقل از وبسایت Tech4Gamers، بازی Doom: The Dark Ages که بهزودی منتشر میشود، قرار است حس کلاسیک گیمپلی محبوب نسخههای ابتدایی این سری را بازگرداند. اما به این معنی نیست که از جدیدترین فناوریها بیبهره خواهد بود. id Software تأیید کرده است که این عنوان از فناوری Ray Tracing برای دستیابی به ابعاد جدیدی در گیمپلی استفاده میکند.
این بازی یکی از اولین عناوینی است که از فناوری Ray Tracing برای ارتقای گیمپلی، فراتر از محدودیتهای کنونی استفاده میکند و این فناوری را فقط به بهبود بصری محدود نمیکند.
بیلی خان، مدیر فناوری موتور بازی در مصاحبهای با TweakTown توضیح داد که Doom: The Dark Ages از فناوری Ray Tracing برای دستیابی به دقتی بینظیر در تشخیص ضربات استفاده میکند.
این فناوری به بازی این امکان را میدهد که به طور دقیق تشخیص دهد گلولهها به چه قسمتی از دشمن برخورد میکنند. بیلی خان در این زمینه بیان کرد که وقتی بازیکن شلیک میکند، فناوری ردیابی پرتو تشخیص میدهد که آیا گلوله به پیکسل چرمی یا فلزی برخورد کرده است.
استفاده از Ray Tracing برای ارتقای گیمپلی یک تحول بزرگ است. برخی دیگر از توسعهدهندگان نیز شروع به بهرهبرداری از این فناوری کردهاند؛ برای مثال، بازسازی بازی Splinter Cell از بازتابهای Ray-Traced برای گیمپلی مخفیکاری استفاده میکند. اما پیادهسازی id Software در این زمینه پیشرفتهتر است.
قرار است Doom: The Dark Ages در سال جاری برای PlayStation 5، Xbox Series X|S و PC منتشر شود. همچنین شایعاتی مبنی بر کار id Software روی پروژههای دیگر، از جمله یک بازی جدید از سری Quake، وجود دارد.
دیدگاهها 1