خرید پلتفرم Tise توسط eBay به این شرکت امکان میدهد تا تجربه خریدوفروش اجتماعی را توسعه دهد و جامعه مشتریان جوانتر را جذب کند.
به گزارش تکناک، شرکت eBay امروز (۲۲ سپتامبر) اعلام کرد پلتفرم اجتماعی Tise را تصاحب میکند؛ پلتفرمی که درزمینه خریدوفروش پوشاک دستدوم و لوازم دکوراسیون داخلی فعالیت میکند. هرچند جزئیات مالی این معامله منتشر نشده، گفته میشود که این اقدام بخشی از استراتژی eBay برای جذب مشتریان جوان و توسعه ابزارهای تجارت اجتماعی است.
به گفته مدیران eBay، پلتفرم Tise مستقر در اسلو، پایتخت نروژ، دسترسی به جامعهای از مشتریان نسل Z و هزاره را فراهم خواهد کرد. قابلیتهایی نظیر دنبالکردن فروشندگان، لایک و نظرگذاری روی آگهیها، دریافت پیشنهادهای شخصیسازیشده و تمرکز بر موجودی بهروز، تجربه خرید و فروش مستقیم مصرفکننده به مصرفکننده را در eBay ارتقا خواهد داد.
تککرانچ مینویسد که الیور کلینک، معاون و مدیرکل بخش Global Markets Success & C2C در eBay، این خرید را «گام طبیعی بعدی» در سرمایهگذاری این شرکت روی Tise توصیف کرد و گفت:
با موجودی بهروز و جامعه وفادار و رویکرد اجتماعی Tise، میتوانیم پیشنهادهای مصرفکننده به مصرفکننده eBay را تقویت و ارتباط عمیقتری با نسل جدید علاقهمندان برقرار کنیم.

معامله خرید پلتفرم Tise توسط eBay که انتظار میرود تا پایان سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ نهایی شود، به گفته کارشناسان نشاندهنده تلاش eBay برای بهروزکردن پلتفرم خود، جذب خریداران جوانتر، گسترش تجارت اجتماعی و افزایش حضور در بازار خردهفروشی پایدار است.
اریک فرویلند ریمه، مدیرعامل و همبنیانگذار Tise نیز در بیانیهای اعلام کرد:
همیشه باور داشتیم که سرگرمکننده و آسان و الهامبخشکردن فروش مجدد کلید ساختن جهانی پایدارتر است. اکنون با حمایت eBay میتوانیم مدل جامعهمحور خود را گسترش دهیم و افراد بیشتری را به مشارکت در بازار اجتماعی ترغیب کنیم.
Tise که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، تاکنون حدود ۴۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. نخستین سرمایهگذاری eBay Ventures نیز در سال ۲۰۲۲ به همین شرکت اختصاص یافت.