بازی Elden Ring Nightreign، اسپینآف جدید این مجموعه، بدون حضور مستقیم هیدتاکا میازاکی در حال توسعه است و ایشیزاکی بهعنوان کارگردان پروژه معرفی شده است.
به گزارش تکناک، استودیوی FromSoftware در جریان مراسم The Game Awards 2024 با معرفی بازی Elden Ring Nightreign طرفداران خود را شگفتزده کرد. این معرفی غیرمنتظره پس از انتشار بسته الحاقی بزرگ Elden Ring انجام شد و نشان داد که استودیو قصد دارد طرفداران این مجموعه را بیش از پیش غافلگیر کند.
اگرچه طرفداران از این معرفی هیجانزده هستند، نگرانیهایی نیز مطرح شده است. برخی گمان میکردند این بازی یک عنوان لایو سرویس باشد، اما تأیید شده که این عنوان بهصورت خرید یکباره عرضه خواهد شد و نیازی به نگرانی از بابت پرداختهای مکرر نیست.
یکی دیگر از نگرانیهای مطرح شده، عدم حضور مستقیم هیدتاکا میازاکی، خالق افسانهای سری سولز، در روند توسعه بازی است. IGN ژاپن در مصاحبهای با Junya Ishizaki، کارگردان Elden Ring Nightreign، به این موضوع پرداخته است. ایشیزاکی در این مصاحبه فاش کرد که میازاکی تنها در مرحله ایدهپردازی اولیه بازی حضور داشته و پس از آن مدیریت پروژه را به او سپرده است.
Junya Ishizaki در این باره گفت:
“میازاکی تا مرحله خلق مفهوم اولیه بازی Elden Ring Nightreign همراه ما بود. پس از آن، تمام کارها به من سپرده شد.”
ایجاد این تغییر موجب نگرانی برخی طرفداران شده است، اما ایشیزاکی بهعنوان فردی باتجربه در توسعه عناوین سری سولز شناخته میشود و سابقه طولانی همکاری با FromSoftware را در کارنامه دارد. بنابراین نبود میازاکی نباید دلیلی برای نگرانی باشد، چرا که انتخاب ایشیزاکی توسط خود میازاکی انجام شده است.
همچنین در این مصاحبه تأیید شد که برخلاف برخی شایعات، هیچ برنامهای برای افزودن حالت بتل رویال یا PvEvP به بازی وجود ندارد. در Elden Ring Nightreign شخصیت اصلی قابل بازی خواهد بود و مکانیک اصلی مبارزات او بر پایه استفاده از Spirit Ashes طراحی شده است.
لازم به ذکر است که جورج آر.آر. مارتین نیز در نگارش داستان این اسپینآف نقشی نداشته است؛ بنابراین نباید انتظار روایتهایی پیچیده مشابه نسخه اصلی را داشت. به طور کلی، Junya Ishizaki بهعنوان کارگردان پروژه، با تجربهای که در این سبک دارد، میتواند رضایت طرفداران این مجموعه را جلب کند.