مدیرعامل سابق پلی استیشن استودیوهای ژاپنی را به خاطر تلاش برای دستیابی به مخاطبان جهانی مورد انتقاد قرار داده و تأکید کرده که بسیاری از این تیمها در جلب توجه جهانی ناموفق بودهاند.
به گزارش تکناک، شاون لیدن معتقد است این استودیوها باید ابتدا بر بازارهای محلی تمرکز کنند و سپس به دنبال ماجراجوییهای بینالمللی بروند.
در مقایسه با سونی، ایکسباکس پیشرفتهای چشمگیری در دستیابی به بازار ژاپن و استودیوهای بازیسازی محلی در صنعت جهانی داشته است. با وجود تحسینهایی که به پیشرفتهای اخیر این شرکت شده، شاون لیدن، مدیرعامل سابق پلیاستیشن، دیدگاهی نسبتاً بدبینانه در مورد وضعیت فعلی بازار بازیهای ژاپنی دارد.
دیدگاه بدبینانه شاون لیدن نسبت به استودیوهای ژاپنی سونی، با توجه به موفقیتهای اخیر، بسیاری از گیمرها را شگفتزده کرده است.
در مصاحبهای با IGN Japan، مدیرعامل سابق پلیاستیشن همچنین نظر خود را در مورد بازار بازیهای ژاپنی به طور کلی به اشتراک گذاشت. او اشاره کرد که بسیاری از استودیوهای ژاپنی در بازسازی موفقیتهای گذشته ناکام ماندهاند. این دیدگاه برخلاف پیشرفتهای اخیر استودیوهای ژاپنی مانند Team Asobi است.
شاون لیدن همچنین ادغام استودیوی PlayStation Japan با Team Asobi را غیرمنتظره ندانسته، زیرا استودیوی قبلی برای مدت طولانی نتوانسته بود موفقیت چشمگیری کسب کند.
در سوی دیگر، او از Square Enix به خاطر صرف نظر کردن از توسعه در بازارهای خارجی برای تمرکز بر بازار محلی ژاپن، تمجید کرده است.