شرکت خودروسازی چینی Lynk & Co که زیرمجموعه گروه جیلی (Geely) محسوب میشود، به زودی خودروی سدان پلاگین هیبریدی پیشرفته خود با نام 10 EM-P را روانه بازار میکند.
به گزارش تکناک، این خودرو که بر پایه معماری ماژولار GEA Evo توسعه یافته است، پیشرانه مشترکی با شاسیبلند تمامسایز آینده Geely Galaxy Starship 9 خواهد داشت و قرار است تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار چین شود.
مو جان معاون شرکت Lynk & Co، ، هفته گذشته در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد این برند از مرز تولید یک میلیون دستگاه خودرو عبور کرده است. وی همچنین به عرضه محصولات جدید در نیمه دوم سال اشاره کرد و تصویری از طراحی یک سدان با نشان «10 EM-P» منتشر نمود.

پیشتر شایعاتی پیرامون توسعه نسخه پلاگین هیبریدی سدان تمام الکتریکی Z10 منتشر شده بود و اخیراً نمونه اولیه این خودرو با پوشش استتاری در معابر عمومی دیده شده است. شرکت Lynk & Co نیز وعده داده بود در سال 2025 دو مدل جدید را عرضه کند که یکی شاسیبلند پرچمدار 900 و دیگری تاکنون معرفی نشده بود. اکنون مشخص شده که مدل دوم همان سدان 10 EM-P خواهد بود.
سدان Lynk & Co 10 EM-P بر روی پلتفرم ماژولار GEA Evo ساخته میشود و از یک پیشرانه هیبریدی متشکل از موتور بنزینی ۲.۰ لیتری توربوشارژ به همراه یک واحد محرکه الکتریکی با موتورها و تجهیزات یکپارچه بهره میبرد.
از مهمترین ویژگیهای این خودرو میتوان به استفاده از تراشه Nvidia Drive Thor-U با قدرت پردازشی ۷۰۰ TOPS، پردازنده Snapdragon 8295 و سیستم تعلیق بادی پیشرفته اشاره کرد که سطح جدیدی از رانندگی هوشمند و راحتی را به ارمغان خواهد آورد.
به گفته Lynk & Co، طراحی خارجی 10 EM-P شباهت زیادی به سدان الکتریکی Z10 دارد. این خودرو دارای طول 197.9 اینچ (16.5 فوت)، عرض 77.4 اینچ و ارتفاع 57.8 اینچ است. همچنین فاصله بین دو محور آن 118.3 اینچ (9.9 فوت) میباشد که فضای داخلی مناسبی برای سرنشینان فراهم میکند.

مدل Z10 اولین خودروی تمام الکتریکی Lynk & Co محسوب میشود که در سپتامبر 2024 معرفی شد. این خودرو بر پایه پلتفرم Sustainable Experience Architecture (SEA) ساخته شده و در سه نسخه عرضه میشود:
- نسخه محور عقب با توان 200 کیلووات (268 اسب بخار)
- نسخه محور عقب قویتر با توان 310 کیلووات (416 اسب بخار)
- نسخه دو موتوره و چهار چرخ محرک با توان 580 کیلووات (778 اسب بخار)
برد حرکتی این خودرو طبق استاندارد CLTC بین 374 تا 501 مایل متغیر است و سیستم شارژ سریع 800 ولتی میتواند تنها در 15 دقیقه تا 356 مایل به برد خودرو اضافه کند.
شرکت Lynk & Co که در سالهای گذشته عمدتاً تمرکز خود را بر خودروهای پلاگین هیبریدی معطوف کرده بود، با معرفی Z10 به سمت تولید خودروهای تمام الکتریکی گام برداشت و اکنون با عرضه مدل 10 EM-P قصد دارد این روند را با ترکیب فناوریهای هوشمند و هیبریدی ادامه دهد.