گوگل اعلام کرد که پنل جانبی Gemini را به برنامه گوگل چت اضافه کرده است تا کاربران به شکل بهتری در فضاهای کاری، گروهها و پیامهای مستقیم با یکدیگر همکاری کنند.
به گزارش سرویس فناوری تکناک، این پنل جانبی که پیشتر در برنامههای Docs، Drive و Slides مورد استفاده قرار میگرفت، اکنون امکان خلاصهسازی، تحلیل و تولید محتوا را از طریق دادههای موجود در ایمیلها و اسناد کاربران فراهم میکند.
با اضافه شدن پنل جانبی Gemini به گوگل چت، کاربران میتوانند با کلیک روی آیکون “Ask Gemini” در بالای صفحه، به این قابلیت دسترسی داشته باشند. پیش از این، کاربران میتوانستند از Gemini برای ایجاد خلاصهای از مکالمات در نمای اصلی استفاده کنند، اما اکنون با توسعه این ویژگی، امکان پیگیری مکالمات از دسترفته و استخراج وظایف کلیدی نیز فراهم شده است.
گوگل در یک پست وبلاگی اشاره کرد: «Gemini در پنل جانبی چت به شما کمک میکند تا با تیم خود همکاری مؤثرتری داشته باشید و سریعتر مکالمات از دسترفته را مرور کنید، وظایف کلیدی را ثبت نمایید، یا اطلاعات مهمی را که ممکن است در فضای پرسرعت به چشم نیایند، به راحتی پیدا کنید.»
این پنل جانبی گزینهای به نام “Catch me up” دارد، که به کاربران امکان میدهد خلاصهای از مکالمات را مشاهده و از خواندن کل مکالمه صرفنظر کنند.
همچنین کاربران میتوانند لیستی از وظایف کلیدی از هر فضا یا مکالمه ایجاد نمایند و سؤالات خاصی مانند «آیا وظایفی برای من در این مکالمه وجود دارد؟» یا «تصمیم نهایی در مورد پروژه مطرحشده چیست؟» را مطرح کنند.
با وجود این، گوگل تأکید کرده است که چتبات هوش مصنوعی Gemini فقط میتواند پیامهای مکالمهای که کاربر در حال مشاهده آن است را تحلیل و خلاصه کند و امکان تحلیل تاریخچه کامل مکالمات، فایلهای Drive یا صندوق ورودی Gmail را ندارد.
این ویژگی از امروز برای دامنههای انتشار سریع فعال شده است و فرایند عرضه کامل آن تا دو هفته به طول خواهد انجامید. عرضه عمومی این قابلیت از تاریخ ۱۸ نوامبر آغاز میشود و برای کاربران Google Workspace با افزونههای Gemini Business، Enterprise، Gemini Education و Education Premium قابل دسترس خواهد بود.
دیدگاهها 1