چه چیزی شما را به استفاده از Google Chat ترغیب می کند؟

گوگل با اعلام شرکت اپل در خصوص پیاده‌سازی فناوری RCS برای آیفون، قطعاً در حال پیشبرد قدرتمند برنامه‌های پیام‌رسان خود، Messages و Google Chat، است. این روند که با سیستم‌عامل اندروید به طور بومی هماهنگ شده برای توسعه مستمر و افزودن ویژگی‌های جدید به‌طور مداوم بسیار مؤثر می‌باشد.

به گزارش تک‌ناک، با این حال، اگرچه این شرکت دارای یک سرویس پیام‌رسانی متفاوت است، تفاوت‌های واضحی بین این دو سرویس وجود دارد. Google Chat به عنوان رقیبی در حوزه کسب و کار برای Slack و Microsoft Teams شناخته می‌شود، که از همگام‌سازی با Drive/Docs/Meet و ابزارهای دیگر شرکت‌های ثالث بهره می‌برد..

با این حال، استفاده از Google Chat برای هر شخصی با یک حساب جیمیل شخصی کاملاً رایگان است و تمامی نیازهای پیام‌رسانی یک به یک و گروهی را قبل از ورود به فضاهای بزرگ پوشش می‌دهد.

گوگل چت در حال اضافه کردن مجموعه‌ای از ویژگی‌ها از جمله آیکون جدید که برای نشان دادن خصوصیت گوگل طراحی شده و صفحه اصلی برای ساده‌سازی ناوبری است. در زمینه هوش مصنوعی شرکت، Duet می تواند خلاصه‌ای از گفتگوهای از دست رفته را ارائه دهد، اما در آینده امکان استفاده از آن برای موضوعات شخصی هم بیش از حد ممکن خواهد بود.

در تئوری ، یک سیستم هویت مبتنی بر آدرس ایمیل برای پیام‌رسانی فوری قابل انتقال تر از شماره تلفنی است که اکثر سرویس‌های دیگر بر آن مبتنی هستند. همچنین می تواند احساس ناشناس بودن را افزایش دهد.

مانند Google Talk در اواخر دهه 2000 تا اوایل دهه 2010، مزیت اصلی گوگل چت باید نحوه ساخت آن در جیمیل در وب و (اخیراً) تلفن همراه باشد. تنها چیزی که نیاز دارید، برنامه یا وبسایت جیمیل است که بیشتر مردم قبلاً برای شروع پیام‌رسانی و دریافت اعلان‌ها، ایمیل را نصب یا باز کرده‌اند. اگر می‌خواهید تجربه اختصاصی‌تری داشته باشید، می‌توانید ادغام را غیرفعال کنید و یک برنامه مستقل (اندروید و iOS) دانلود کنید.

روی کاغذ، گوگل چت کاملاً می‌تواند اولین سرویس پیام‌رسانی هر کسی با محدودیت کم برای ورود و مجموعه کاملی از ویژگی‌ها باشد. می‌توان گفت یکی از عواملی موثر در استفاده نکردن از آن، نبود هرگونه شهرت اجتماعی برای گوگل در زمینه خارج از یوتیوب است. مردم فقط چت را، اگر حتی از وجود آن در خارج از استفاده سازمانی مطلع باشند، با پیام‌رسانی یا شبکه اجتماعی مرتبط نمی‌کنند.

اگر چه گوگل نباید از RCS/Messages منصرف شود، به نظر می رسد تا حدودی بیهوده است که با در اختیار داشتن همه مقدمات، آن را به جز یک مناسبت کوچک در اوایل امسال، تبلیغ نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.