گوگل با هدف ارائه محتوای شخصیسازیشدهتر در فید دیسکاور خود نمایش حسابها و پستهای شبکههای اجتماعی را برای برخی کاربران آغاز کرد.
به گزارش تکناک، فید دیسکاور گوگل که پیشتر فقط بهعنوان بخشی برای نمایش اخبار و بهروزرسانیها شناخته میشد، حالا گامی جدید برداشته و نمایش پستها و حسابهای کاربری شبکههای اجتماعی را شروع کرده است.
براساس تصاویری که مایکل براون منتشر کرده، برخی کاربران شاهد نمایش پستهایی از شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام و توییتر (اکس) و محتوای کوتاه یوتیوب در فید دیسکاور هستند. نمایش پستهای شبکههای اجتماعی در گوگل دیسکاور میتواند نشانهای از تغییر مهمی در ماهیت این بخش باشد که از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیشتر بر محتواهای خبری متمرکز بوده است.
به نقل از 9to5google، تا پیشاز این، تنها محتوای مرتبط با یوتیوب در این بخش نمایش داده میشد؛ اما حالا بهنظر میرسد که گوگل بهسمت ارائه بهروزرسانیهای آنیتر و مبتنیبر فعالیتهای کاربران در شبکههای اجتماعی گام برداشته است. در این نسخه آزمایشی، بهجای خبر یا مقاله، کاروسلی از پستها نمایش داده میشود که کاربر میتواند آن را بهصورت افقی ورق بزند و پستها را بهترتیب زمانی مشاهده کند.


درحالحاضر، مشخص نیست ویژگی نمایش پستهای شبکههای اجتماعی در گوگل دیسکاور بهصورت جهانی منتشر خواهد شد یا تنها در قالب آزمایش A/B برای برخی کاربران فعال شده است. همچنین، تاکنون نشانهای از نمایش محتواهای پلتفرمهایی مانند ماستودون، بلواسکای، تردز یا تیکتاک دیده نشده است؛ اما انتظار میرود با توجه به سابقه جستوجو و علایق کاربران، پلتفرمهای بیشتری به این مجموعه افزوده شوند.
در برخی نمونهها، محتوای ویدئویی یوتیوب در ارتباط با مسابقههای ورزشی آتی نمایش داده شده است و کاربران را به صفحههای مرتبط در سایر پلتفرمها هدایت میکند. همچنین، برای حسابهای خاصی مانند حساب توییتر Sundar Pichai، نواری با عنوان «آخرین پستهای Sundar Pichai» نمایش داده میشود که با ضربهزدن روی آن، کاربر به اپلیکیشن یا نسخه موبایل سایت هدایت میشود.

درمجموع، اگرچه هنوز نمیتوان درباره فراگیرشدن این قابلیت اظهارنظر قطعی کرد، افزودن محتوای شبکههای اجتماعی به فید دیسکاور میتواند راهی برای مقابله با کلیکبیتها و محتوای بیکیفیت باشد. هنوز مشخص نیست کاربران ایرانی هم به این ویژگی دسترسی پیدا خواهند کرد یا خیر.