گوگل آماده استفاده از تبلیغات در هوش مصنوعی خود است

بنابر گزارش‌های اخیر، گوگل درصدد است تا از تبلیغات در هوش مصنوعی‌ خود استفاده کند.

به‌گزارش تک‌ناک، هرچند گوگل با رقابت شدید در همه‌ی جوانب مواجه است و سرمایه‌گذاری زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در محصولاتش می‌کند؛ اما کسب‌و‌کار تبلیغات آن همچنان در حال ثبت رکوردهای پیاپی است. برای مثال، درحال‌حاضر درآمد حاصل از جست‌وجوی این شرکت ۴۴میلیارد است که درمقایسه‌با سال قبل افزایش ۱۱درصدی را نشان می‌دهد.

دراین‌میان، سؤال مهم این است که تمرکز گوگل بر هوش مصنوعی چه تأثیری بر کسب‌و‌کار اصلی این شرکت خواهد گذاشت؟ استفاده از مولد جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوگل فعلاً فقط به‌صورت اختیاری در‌دسترس است؛ بنابراین، هنوز نمی‌دانیم که این هوش مصنوعی چقدر بر تجارت تبلیغاتی شرکت تأثیر می‌گذارد.

در‌حال‌حاضر، Google (American multinational technology company) در حال رفع این مشکل است. مدیرعامل این شرکت، ساندار پیچای، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با فرمت‌های جدید سازگار با روش کار SGE، آزمایش‌هایی انجام دهد. بنابراین، شاید در هفته‌ها و ماه‌های آینده بعضی از این فرمت‌ها را ببینیم. فیلیپ شیندلر، مدیر کسب‌وکار گوگل، افزود که برای این شرکت بسیار مهم است که در این تجربه‌ی جدید، تبلیغات‌دهندگان همچنان این فرصت را داشته باشند تا در طول جست‌وجو خودشان را به مشتریانشان نشان دهند.

گوگل در بلند‌مدت قصد دارد هوش مصنوعی را در جست‌وجوهای خود استفاده کند. در سه ماه گذشته، پیچای اعلام کرده است که به‌مرور‌ زمان، چگونگی عملکرد جست‌وجو به همین شکل خواهد بود و با‌توجه‌به برخی نظرات، به‌نظر می‌رسد که این شرکت به‌طور جدی در حال فکر‌کردن به این موضوع است که چگونه جست‌وجوی مطمئن خود را با استفاده از هوش مصنوعی به تجارت تبدیل کند.

بخش‌های دیگر کسب‌وکار گوگل به‌خوبی کار می‌کنند. امسال تبلیغات یوتیوب 7.9میلیارد دلار درآمد داشته است که افزایش بیش از 12درصدی درمقایسه‌با سال گذشته را نشان می‌دهد. اهالی مانتین‌ویو در حال افزودن دسته‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی به سرویس ویدئویی محبوب خود هستند؛ از‌جمله ویژگی صفحه‌ی رؤیایی که به سازندگان اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهای تولید‌شده با هوش مصنوعی را در پس‌زمینه‌ی ویدئوهای کوتاه یوتیوب قرار دهند.

کسب‌و‌کار ابری گوگل که خدمات هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد و مشتریان می‌توانند از آن برای برنامه‌ها و محصولاتشان استفاده کنند، درآمدی معادل 8.4میلیارد دلار برای این شرکت به‌ارمغان آورده که درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم 2022 درحدود 22‌درصد بیشتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.