یکی از توسعهدهندگان GTA V معتقد است که سیستم مبارزههای تنبهتن در بازی GTA 6 باید از بازی The Last of Us Part 2 الهام بگیرد.
به گزارش تکناک، مایک یورک (Mike York) توسعهدهنده پیشین استودیو راکاستار، پیشنهاد کرده است که بازی GTA 6 برای بهبود سیستم مبارزههای تنبهتن خود باید از مکانیکهای مبارزه در بازی Last of Us 2 الهام بگیرد.
راکاستار تاکنون بخشهای متعددی از تصاویر درون بازی GTA 6 را منتشر کرده؛ اما هنوز گیمپلی کامل و بدون برش را در اختیار مخاطبان قرار نداده است. اگرچه طرفداران با مشاهده بخشهای کوتاه در دو تریلر اخیر و افشاگریهای گذشته دید کلی از سبک بازی پیدا کردهاند، همچنان یکی از پرسشهای مهم درباره نحوه اجرای مبارزههای تنبهتن بیپاسخ مانده است.
به گفته یورک، مجموعه Grand Theft Auto با وجود ویژگیهای مثبت فراوان، همواره در بخش مبارزههای تنبهتن ضعف داشته است. او که سابقه فعالیت بهعنوان انیماتور در عناوینی همچون GTA 5 و God of War Ragnarok را در کارنامه دارد، در گفتوگویی تازه به بررسی بخشهای بهبودپذیر در GTA 6 اشاره کرده است.
به نقل از tech4gamers، وی با اشاره به تجربه مبارزهها در Red Dead Redemption 2 گفت که اگرچه راکاستار پیشرفتهایی در بخش مبارزه این بازی کرده، همچنان گیمپلی تنبهتن آن بیشازحد آهسته و واقعگرایانه بوده است.
یورک تأکید کرد که در The Last of Us Part 2، انیمیشنهای مبارزه بهطور لحظهای سرعت بیشتری پیدا میکنند تا حس ضربه و هیجان بیشتری به بازیکن منتقل شود. به باور او، این رویکردبرای GTA 6 نیز بسیار مناسب است؛ بهویژه با توجه به ماهیت طنزآمیز و آرکیدگونه این مجموعه در مقایسه با آخرین اثر AAA راکاستار.

توسعهدهنده سابقه راکاستار افزود که تیمی مانند Rockstar میتواند سبک اصلی گیمپلی استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) را حتی بیشازپیش بهبود ببخشد. او تصریح کرد:
واقعاً امیدوارم که سیستمی مشابه آن (The Last of Us Part 2) برای مبارزه دریافت کنیم.
کارشناسان معتقدند که با توجه به بازگشت مکانیکهای باشگاه و سبکهای مبارزه از GTA San Andreas در نسخه جدید، زمینه برای خلق سیستم مبارزههای تنبهتن پیچیدهتر و هیجانانگیزتر در GTA 6 فراهم شده است.