چگونه در فضای مجازی یک تأثیر اولیه خوب ایجاد کنیم؟

چگونه در فضای مجازی یک تأثیر اولیه خوب ایجاد کنیم؟

تحقیقات جدید نکاتی را برای ایجاد اولین تأثیر مثبت بر مدیران، همکاران و مشتریان در بستر فضای مجازی ارائه می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، برداشت‌های اولیه اغلب پایدار هستند و ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای بر یک حرفه و افراد تأثیر بگذارند. از آنجایی که امروزه تعاملات اولیه تجاری اغلب به صورت آنلاین در بستر فضای مجازی، مانند: ایمیل، یک پیام متنی یا یک کنفرانس آنلاین در پلتفرم‌های مختلف رخ می‌دهند، بسیاری از مردم اولین تأثیر خود را از طریق این کانال‌های دیجیتال ایجاد می‌کنند.

اندرو برادسکی، استادیار مدیریت در تگزاس مک‌کامبز، به‌ همراه هیلی بلاندن از دانشگاه American، به تازگی مروری بر 124 مطالعه در مورد برداشت‌های مجازی و شیوه ایجاد آنها توسط افراد انجام داده‌اند.

این موضوع بخشی از علایق تحقیقاتی بزرگ‌تر برادسکی است که بر استفاده از فناوری و ارتباطات فردی مبتنی بر کار متمرکز است و علاقه خاصی به ارتباطات فضای مجازی در محل کار دارد.

چرا برداشت‌های مجازی در محل کار مهم هستند؟

برداشت‌ افراد مختلف از ما ممکن است دائمی باشد. زمانی که برای اولین بار با کسی ملاقات می‌کنید، تصورات مختلفی از شما ایجاد می‌شود، مانند: در چه حد طرف مقابل باهوش است؟ آیا آنها رهبر خوبی هستند یا نه؟

اغلب این برداشت‌های اولیه می‌توانند برای مدت طولانی باقی بمانند و حتی تا مدت‌ها نوع نگاه شما به رفتار یک فرد را نشان دهند. اگر برداشت اول منفی باشد، ممکن است کاری را که طرف مقابل بعدها انجام می‌دهد را با دیدی منفی‌تر ببینید، چرا که مغز شما برای تأیید افکار قبلی‌ آن کار می‌کند.

برداشت‌های اولیه در زمینه‌های تجاری اهمیت ویژه‌ای دارند. مصاحبه‌ها اولین برداشت هستند. زمانی که با یک مشتری تماس می‌گیرید، آنها اولین برداشت‌ از شما را دریافت می‌کنند، که این برداشت اولیه به تعیین اینکه آیا آنها به ایمیل شما پاسخ می‌دهند یا تصمیم به خرید محصول شما می‌گیرند یا خیر، کمک می‌کند.

تحقیقات چگونه برای کارفرمایان مفید هستند؟

این تحقیق می‌تواند به افراد کمک کند تا در شیوه ارزیابی کارکنان خود هدفمند باشند. اغلب، مردم عملکرد یکدیگر را بر اساس این موارد ارزیابی می‌کنند: آیا می‌خواهم با این شخص نوشیدنی بخورم؟ آیا این شخص را دوست دارم؟

ما متوجه نمی‌شویم که این ارزیابی‌های مغرضانه را انجام می‌دهیم. بنابراین یکی از کارهایی که محققان می‌توانند انجام دهند این است که به کارفرمایان یا مدیران یا مدیران اجرایی کمک کنند تا این موضوع را درک نمایند که چگونه برداشت‌ها را شکل دهند و اصلا چرا این برداشت‌ها شکل می‌گیرند.

نکاتی برای ایجاد اولین تاثیر مثبت بر همکاران و مشتریان

برای کارمندان چطور؟

وقتی شخصی به صورت مجازی یا از راه دور کار می‌کند، تنها راهی که رئیس می‌تواند او را ببیند یا مشاهده کند، تعامل آنلاین است.

امروزه‌ اغلب کارمندها در فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کند، چه در دفتر باشند و چه نباشند. حتی کارگران رستوران‌ها یا کارگران فروشگاه‌های مواد غذایی اغلب برنامه‌های کاری خود را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت می‌کنند، یا حداقل از طریق پیامک با مدیر خود در ارتباط هستند. بنابراین در دنیای امروزی ایده ارتباط در محل کار به شکل مجازی دیگر به مشاغل اداری محدود نمی‌شود.

استفاده از ایموجی‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند؟

نتایج متفاوتی در این زمینه وجود دارد. از یک طرف، این ایموجی‌ها اغلب احساس گرما و دوستی را افزایش می‌دهند. از سوی دیگر، وقتی صحبت از ادراکات هوش می‌شود، به نظر می‌رسد استفاده از ایموجی تأثیر منفی دارد، چرا که در برخی موارد باعث می‌شد فرد کمتر باهوش یا توانمند به نظر برسد.

بنابراین استفاده از ایموجی دوجنبه دارد: آنها ما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کنند، اما این خطر را دارند که کمتر باهوش به نظر برسیم.

برداشت‌ها از ایمیل چگونه است؟

یک منبع کمتر آشکار برای برداشت‌های مجازی، زمانی است که افراد برای پاسخ دادن به یک ایمیل صرف می‌کنند. بررسی محققان در این مورد چه چیزی را نشان داد؟

در این مورد پاسخ‌های به موقع مهم است. نشان داده شده است که کُند بودن در پاسخ دادن، درک اعتماد و شایستگی را کاهش می‌دهد.

البته باید در این زمینه کمی آرامش داشته باشید، چرا که تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که مردم سرعت پاسخگویی به پیام‌ها را بیش از حد برآورد می‌کنند. بنابراین بهترین کار این است که اعتدال را رعایت کنید.

به نظر می‌رسد عجله برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها در لحظه دریافت آنها فایده‌ای ندارد، اما همچنین نباید دیر به آنها پاسخ داد. مطالعاتی که اهمیت زمان پاسخگویی را نشان می‌دهند، یک روز یا بیشتر را بهترین زمان برای پاسخ دادن به ایمیل می‌دانند که به نظر می‌رسد هیچ پیامد منفی نخواهد داشت.

تعاملات کاری در فضای مجازی چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

مدیران و سازمان‌ها اغلب تصور می‌کنند که تعاملات در فضای مجازی فاقد اطلاعات اجتماعی هستند و ایجاد برداشت قوی را برای دیگران سخت می‌کند. این یکی از استدلال‌هایی است که اغلب توسط مدیران علیه کار از راه دور استفاده می‌شود.

با وجود این، بررسی ما از این تحقیق نشان می‌دهد که تأثیرات قوی، خواه مربوط به اعتماد یا شایستگی باشد، اغلب می‌تواند در تعاملات مختصر مجازی ایجاد شود. اینگونه نیست که تعاملات در بستر فضای مجازی در مقایسه با تعاملات حضوری وجود ندارند، بلکه آنها فقط متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram