درحالیکه بازار گوشیهای هوشمند چین با کاهش ۴ درصدی روبهرو شده است، هواوی با رشد چشمگیر ۱۵ درصدی جایگاه نخست را دوباره به دست آورد.
به گزارش تکناک به نقل از شرکت تحقیقاتی Canalys، هواوی در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ موفق شد با پشتسرگذاشتن رقبای اصلی خود، باردیگر جایگاه نخست بازار گوشیهای هوشمند چین را بهدست آورد. طبق اعلام Canalys، بازار گوشیهای هوشمند چین، بزرگترین بازار جهان، در این بازه زمانی با کاهش ۴ درصدی در مقایسه با سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ مواجه شد؛ اما همچنان عملکرد بهتری از میانگین جهانی در سال جاری از خود نشان داده است.
Gsmarena مینویسد که هواوی در این مدت ۱۲/۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرد و با کسب ۱۸ درصد از سهم بازار، به صدر جدول بازگشت. این شرکت با افزایش ۱۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد درخورتوجهی تجربه کرده است. بهگفته Canalys، سری Nova 14 که به سیستمعامل HarmonyOS 5.0 مجهز شده، نقش مهمی در موفقیت اخیر هواوی ایفا کرده است.

شرکت ویوو با عرضه ۱۱/۸ میلیون دستگاه و سهم ۱۷ درصدی، جایگاه دوم بازار گوشیهای هوشمند چین را ازآن خود کرد. این شرکت با اجرای استراتژی عرضه مرحلهای و معرفی مدلهای جدید از سریهای X200 و S30 و Y300 توانست حضور قدرتمندی در بازار داشته باشد.
در جایگاه سوم، شرکت اوپو قرار گرفت که شامل مدلهای برند وانپلاس نیز میشود. این شرکت ۱۰/۷ میلیون گوشی به بازار عرضه کرد و ۱۶ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت. دو شرکت شیائومی و اپل نیز بهترتیب با ارسال ۱۰/۴ و ۱۰/۱ میلیون دستگاه، در جایگاههای چهارم و پنجم بازار گوشیهای هوشمند چین قرار گرفتند. مجموع سهم این دو شرکت از بازار ۱۵ درصد اعلام شده است.

در پایان، Canalys هشدار داد که با پایانیافتن برنامه ملی یارانهای در چین، شرکتهای تولیدکننده برای حفظ روند فروش خود با مشکلاتی روبهرو خواهند شد. این برنامه حمایتی که در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ باعث افزایش تقاضا شده بود، اکنون خاتمه یافته و ممکن است بر عملکرد نیمه دوم سال تأثیر بگذارد.