اینستاگرام به‌دنبال اجباری‌کردن تماشای تبلیغات

اینستاگرام به‌دنبال اجباری‌کردن تماشای تبلیغات

شرکت متا اخیراً با قابلیت Ad Breaks آزمایش‌هایی را برای افزودن تبلیغات ردنکردنی به اینستاگرام آغاز کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، اینستاگرام احتمال دارد با Ad Breaks کاربران را از این پلتفرم فراری و به‌‌سمت تیک‌تاک سوق دهد. این شبکه‌ی اجتماعی مشغول آزمایش تبلیغات جدیدی است که شامل شمارنده‌ی معکوس می‌شود و کاربران را ملزم می‌کند تا پایان زمان شمارنده، تبلیغات را تماشا کنند. این تغییر اینستاگرام را به‌سمتی هدایت می‌کند که شباهت بیشتری به نسخه‌ی رایگان یوتیوب پیدا کند؛ جایی که تماشای تبلیغات قبل و در میانه‌ی ویدئوها اجباری است.

با‌توجه‌به تحول اینستاگرام به پلتفرمی ویدئویی که ویژگی‌هایی مثل استوری‌ها و ریلز را ارائه می‌دهد، این تغییر استراتژیک ممکن است برای جذب و حفظ توجه کاربران منطقی به‌نظر برسد.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، ویژگی جدید تبلیغات ردنکردنی را دن لوی، یکی از کاربران اینستاگرام، برای اولین‌بار مشاهده کرد. او تصویری از این آزمایش را در حساب کاربری‌اش در شبکه‌ی X به‌اشتراک گذاشت. لوی اظهار کرد که برنامه مانع از این شده است تا او هنگام نمایش تبلیغ، آن را رد‌ کند. وی این اقدام را «حرکتی احمقانه» توصیف کرده است.

کاربری دیگر با انتشار پستی در ردیت توضیح داده است که با کلیک روی نماد اطلاعات کنار ویژگی استراحت تبلیغاتی در اینستاگرام، پیامی نمایش داده می‌شود که می‌گوید:

شما در حال مشاهده‌ی تبلیغ ردنکردنی هستید. تبلیغ ردنکردنی روش جدیدی برای تماشای تبلیغات در اینستاگرام محسوب می‌شوند. گاهی اوقات شاید نیاز باشد که قبل از ادامه‌ی مرور خود، تبلیغی را مشاهده کنید.

دیگر کاربران نیز تأیید کردند که این قابلیت را گاهی اوقات دیده‌اند. همان‌طور‌که تصور می‌کنید، اکثر واکنش‌ها منفی بوده است. برخی از افراد در‌صورت برخورد با این نوع تبلیغات تهدید کردند که حساب اینستاگرامشان را خواهند بست. علاوه‌بر‌این، کاربران از خود می‌پرسند که آیا این تصمیم واقعاً به‌دلیل نیاز به افزایش تعامل با تبلیغات به قیمت تجربه‌ی کاربری گرفته شده است یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram