اینستاگرام به طور رسمی ویژگی جدیدی را برای کاربران خود معرفی کرده است که به آنها اجازه میدهد پیامهای دایرکت را زمانبندی کنند.
به گزارش تکناک، این قابلیت که بدون اعلام قبلی منتشر شده است، به کاربران این امکان را میدهد که پیامهای خود را برای ارسال در زمانهای خاص و بهینه تنظیم کنند.
شرکت متا، مالک این شبکه اجتماعی، تأیید کرده است که این ویژگی به زودی برای تمام کاربران در سطح جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت.
این قابلیت بهویژه میتواند برای برندها و تولیدکنندگان محتوا که میخواهند پیامهای خود را در زمانهای مناسب ارسال کنند، کاربرد زیادی داشته باشد.
همچنین کاربران عادی که میخواهند به دلیل تفاوت در مناطق زمانی با دوستان خود در زمان مشخصی ارتباط برقرار کنند، میتوانند از این ویژگی بهرهمند شوند.
علاوه بر این، ویژگی یادآوری پیامها در زمانهای مشخص آینده نیز یکی دیگر از کاربردهای این قابلیت است.
ویژگی زمانبندی پیامهای دایرکت نخستین بار توسط لیندسی گمبل، کارشناس شبکههای اجتماعی، شناسایی شد. برای استفاده از این قابلیت، کاربران کافی است پیام خود را تایپ کنند، دکمه ارسال را نگه دارند و سپس تاریخ و زمان ارسال آن را تنظیم نمایند.
اینستاگرام به کاربران این امکان را میدهد که پیامهای دایرکت خود را تا ۲۹ روز زمانبندی کنند. بعد از زمانبندی پیام، یک بنر به کاربر اطلاع میدهد که «۱ پیام زمانبندیشده» در انتظار ارسال است و این اطلاعرسانی تا زمان ارسال پیام در قسمت چت نمایش داده خواهد شد.
همچنین اینستاگرام در ماههای اخیر قابلیتهای جدیدی را برای بهبود تجربه پیامهای دایرکت اضافه کرده است.
این شبکه اجتماعی به تازگی اجازه داده است تا کاربران موقعیت مکانی خود را از طریق پیامهای دایرکت با دوستان خود به اشتراک بگذارند، که این اقدام به صورت مستقیم با سرویسهایی همچون “Find My” اپل و “Snap Map” اسنپچت رقابت میکند.
از سوی دیگر، اینستاگرام امکان سفارشیسازی نامها را در پیامهای دایرکت برای کاربران فراهم کرده است تا کاربران بتوانند لقبهایی برای خود یا دیگران تعیین کنند.
همچنین برای سازندگان محتوا، اینستاگرام ابزارهای جدیدی معرفی کرده است، که به آنها امکان میدهد ریکوئستهای خود را فیلتر و مرتب کنند. به عنوان نمونه، سازندگان محتوا میتوانند پیامها را بر اساس تعداد فالوورها، حسابهای تأییدشده، برندها و سایر فاکتورها مرتب کنند.