کتابخانهی Open Image Denoise 2.3.0 اینتل پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی نسل بعدی Xe2/Battlemage و پردازندههای مرکزی Arrow Lake و Lunar Lake را اضافه میکند.
بهگزارش تکناک، شرکت اینتل جدیدترین نسخهی کتابخانهی متنباز خود، یعنی Open Image Denoise 2.3.0 را دردسترس قرار داد. این کتابخانه شامل فیلترهای کاهش نویز با کارایی و کیفیت مطلوب برای تصاویر رندرشده با ردیابی پرتو است.
هستهی اصلی کتابخانهی Open Image Denoise 2.3.0 اینتل از فیلترهای کاهش نویز مبتنیبر یادگیری عمیق کارآمد تشکیل شده است که برای مدیریت طیف وسیعی از نمونهها در هر پیکسل (spp) از 1 spp تا تقریباً همگرایی کامل طراحی شدهاند.
تامزهاردور مینویسد که این کتابخانه روی دستگاههای گوناگون، از لپتاپها تا ورکاستیشنها و گرههای محاسباتی در سیستمهای HPC کار میکند؛ اما نیاز دارد از سختافزاری که روی آن کار میکند، پشتیبانی کند؛ بههمیندلیل، اینتل اکنون پشتیبانی از محصولات آینده خود را اضافه میکند.
فهرست محصولاتی که Open Image Denoise 2.3.0 از آنها پشتیبانی میکند، شامل پردازندههای گرافیکی مجزای آیندهی Arc Battlemage و پردازندههای مرکزی Arrow Lake و Lunar Lake اینتل است که با کارت گرافیک مجتمع Arc Xe (احتمالاً مبتنی بر میکرومعماری Xe2) ارائه میشوند.
گزارشها حاکی از آن است که اینتل قصد دارد پردازندههای گرافیکی نسل دوم Arc Battlemage را پاییز امسال برای همگامشدن با افزایش فروش در تعطیلات عرضه کند؛ بنابراین، انتظار میرود حداکثر تا نوامبر روانهی بازار شود. این زمانبندی به اینتل اجازه میدهد تا از فصل خرید تعطیلات، بهویژه در ایالات متحده، بهرهبرداری کند.
هدف از این کار آن است که به شرکای تولیدکنندهی مادربرد اینتل زمان کافی برای افزایش تولید و ارسال محصولات به خردهفروشان در سراسر جهان داده شود. عرضهی اولیه ممکن است زودتر اتفاق بیفتد؛ اگرچه هنوز جزئیات دقیق نهایی نشده است.
طبق گزارشها، اینتل در حال ساخت دو پردازندهی گرافیکی جدید Battlemage است: Battlemage-G10 و Battlemage-G21. کارت گرافیک G10 برای بازار میانرده و G21 برای سیستمهای پایینرده در نظر گرفته شده است. Battlemage-G21 درحالحاضر در مرحلهی پیشتأیید قرار دارد که شامل آزمایش عملکرد و قابلیت اطمینان و کارایی است.
پیشتأیید موفقیتآمیز میتواند به تولید انبوه منجر شود؛ اما تضمینی وجود ندارد. وضعیت Battlemage-G10 مشخص نیست؛ اگرچه عرضههای قبلی نشان میدهد که ممکن است به زمان بیشتری برای عرضه نیاز داشته باشد. اضافهشدن پشتیبانی از Battlemage به نرمافزار داخلی اینتل تا حد زیادی نشان میدهد که تولید Battlemage طبق برنامه در حال انجام است.