موفقیت آیفون ۱۷ در بازار چین باعث کاهش فروش شیائومی ۱۷ شده و اپل با این استراتژی جایگاهش را در بزرگترین بازار جهان تثبیت کرده است.
به گزارش تکناک، بازطراحی سری آیفون ۱۷ توانسته است سرنوشت اپل را تغییر دهد؛ بهویژه در بازار چین؛ جایی که برندهای رقیب برای حفظ هر درصد از سهم بازار با تمام توان رقابت میکنند. اپل با معرفی آیفون ۱۷، ارزش پیشنهادی جذابی به مشتریانی ارائه داد که به پرداخت هزینههای سنگین پرچمداران تمایلی ندارند. همین موضوع باعث شده است تا آیفون ۱۷ از رقبایی همچون شیائومی ۱۷ فروش بیشتری تجربه کند.
مینگچی کوئو، تحلیلگر شرکت TF International Securities، در شبکه اجتماعی X اعلام کرده است که حجم کل محمولههای شیائومی ۱۷ تاکنون ۲۰ درصد کاهش یافته است؛ درحالیکه هدفگذاری اولیه عرضه ۱۰ میلیون دستگاه بود. او برآورد کرده است که درصورت نبود استراتژیهای تهاجمی قیمتگذاری یا کمپینهای بازاریابی گسترده، این رقم به ۸ میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت.
Wccftech مینویسد که نسخه استاندارد آیفون ۱۷ اکنون بهتر از شیائومی ۱۷ فروخته میشود. این موضوع چندان عجیب نیست؛ زیرا اپل در سال جاری سه ارتقای مهم ارائه کرد که یکی از آنها به ویژگی اصلی این محصول تبدیل شد. آیفون ۱۷ اکنون با فضای ذخیرهسازی پایه ۲۵۶ گیگابایتی (در مقایسه با ۱۲۸ گیگابایت پیشین) و چیپست ۳ نانومتری A19 و نمایشگر LTPO OLED عرضه میشود. این ویژگیها جهشی چشمگیر در مقایسه با نمایشگرهای ۶۰ هرتزی مدلهای غیر پرو اپل محسوب میشوند.

نمایشگر جدید آیفون ۱۷ که اپل آن را ProMotion مینامد، نرخ نوسازی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را پشتیبانی میکند. این ویژگی هم به صرفهجویی در مصرف باتری کمک میکند و هم تجربهای روان و سریع از اسکرول را در اختیار کاربر قرار میدهد. کارشناسان معتقدند که این ارتقا از ویژگیهای اصلی آیفون ۱۷ است. نکته مهم دیگر این است که اپل با وجود افزودن همه این قابلیتها، همچنان قیمت پایه ۷۹۹ دلاری را حفظ کرده و آن را در مقایسه با آیفون ۱۶ تغییر نداده است؛ اما در عوض ارزش افزوده بیشتری برای خریداران ایجاد کرده است.
بااینحال، کوپرتینوییها قصد ندارند متوقف شوند. مینگچی کو پیشبینی کرده است که اپل در نیمه نخست سال ۲۰۲۶ مدل آیفون 17e را به خانواده آیفون اضافه خواهد کرد. این محصول برای کاربرانی طراحی شده است که توانایی پرداخت ۷۹۹ دلار برای آیفون ۱۷ را ندارند. بررسی شرایط کنونی نشان میدهد که مشکلات اپل در بازار چین رو به پایان است؛ چراکه حتی تقاضا برای گوشیهای پرچمدار هواوی بهدلیل استفاده از سیستمعامل HarmonyOS نیز روندی نزولی را تجربه میکند.