فیل اسپنسر، رئیس ایکسباکس، به اشتباهات بزرگی که در طول سالها در انتخاب بازیها مرتکب شده است، اعتراف کرد.
به گزارش تکناک، اسپنسر در یک مصاحبه با PAX West با عنوان “Story Time with Phil Spencer”، بازگو کرد که چگونه برخی از بزرگترین فرانچایزهای بازیهای ویدیویی مانند: Destiny از Bungie و Guitar Hero از Harmonix را از دست داده است.
به نقل از یوروگیمر، رئیس ایکسباکس با اشاره به Destiny، بازی علمی-تخیلی Bungie که در سال 2014 منتشر شد، گفت که وقتی برای اولین بار آن را بازی کرد «برایش جذاب نبود» و تا اولین بسته الحاقی بازی به نام House of Wolves طول کشید تا این بازی بتواند توجه او را جلب کند. به همین دلیل بازی Destiny به جای ایکسباکس توسط Activision منتشر شد.
Guitar Hero، یکی دیگر از بازیهایی است که اسپنسر از آن صرف نظر کرد، به دلیل اینکه فکر میکرد بازی جواب نخواهد داد.
او خاطر نشان کرد که وقتی تیم Harmonix بازی را به او معرفی کردند، ایده استفاده از گیتار پلاستیکی برای او عجیب میآمد و فکر نمیکرد که این بازی موفق شود.
با وجود این، رئیس ایکسباکس از اشتباهات خود پشیمان نیست و معتقد است که به جای نگاه به گذشته، باید به جلو نگاه کرد و روی دستاوردهای مثبت تمرکز داشت.
همچنین او موفقیت تیم Bungie را مورد ستایش قرار داد و بیان کرد کارهایی که آنها انجام دادهاند «فوقالعاده» است.
به تازگی اسپنسر در مورد بازی انحصاری Indiana Jones and the Great Circle که قرار است چند ماه پس از انتشار روی ایکسباکس، یعنی در بهار 2025 برای PS5 نیز منتشر شود، صحبت کرد.
او اعلام کرد که ایکسباکس در نهایت یک بیزنس است و باید انتظارات بالای مایکروسافت را برآورده کند.