شرکت Node Air ایده ای را ارائه کرده که در آن مسافران و محمولهها با محفظه های جداشدنی به وسایل نقلیه هوایی یا زمینی متصل می شوند و به شکلی کارامد و سریع آنها را به مقصد می رساند.
به گزارش تکناک، این شرکت با JetX همکاری می کند تا چشم انداز و ایده خود را دنبال کند.
این ایده چیزی است که قبلاً دیده بودیم، به ویژه توسط EmbraerX که در مفهوم پالس آن مطرح شده بود. بیشتر سفرهای هوایی باوسایل نقلیه هوایی شامل جابجایی های زمینی در هر دو طرف پرواز است، بنابراین افراد و محمولهها باید هر بار که پرواز میکنند از وسیله نقلیه زمینی به وسیله نقلیه هوایی و سپس به وسیله نقلیه زمینی منتقل شوند.
چرا آنها را در جایی که هستند، در یک کابین یا غلاف بار که می تواند به سرعت و به راحتی به وسایل نقلیه زمینی و هوایی متصل شود، قرار ندهید؟
در این مدل، یک محفظه به پشت درب شما میرسد تا شما را سوار کند تا در پشت یک خودروی الکتریکی شاسی مانند بنشیند. این خودروی الکتریکی شاسی مانند دارای باتریها، موتورها، حسگرها، فرمان و مکانیزمهای کنترلی خود است و شما را از طریق زمین به نقطه برخاستن وسایل نقلیه هوایی میرساند.
خودروی الکتریکی شاسی مانند زمینی محفظه را آزاد میکند و بدنه هواپیما آن را از بالا محکم میگیرد. با قدرت باتری خودش، شما را به مقصد می رساند، جایی که محفظه کوچک شما را روی شاسی زمینی دیگری می اندازد، که به نوبه خود شما را به مقصد می رساند. برای حمل و نقل بسیار کارآمد و دوربرد بدون دردسر ترافیک، شاید بتوانید غلاف ها را روی واگن های ریلی بیندازید.
شرکت Node Air میگوید که در حال تلاش برای تحقق این چشمانداز است و به وضوح برایش مهم نیست که برای رسیدن به هدف، از آرم سازمانهای دیگر استفاده کند. آمازون، DHL و آژانس پناهندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، همه رندرهای مارک دار را در وب سایت Node Air دریافت کرده اند.
در حال حاضر، Node با شرکت فلوریدی JetX برای توسعه یک هواپیمای مفهومی مدولار جدید با پیشرانه JetX Vector Thrust همکاری کرده است.
هواپیماهای جدید بهترینهای هر دو جهان را در خود جای دادهاند، سیستم حملونقل مدولار Node Air را با بهترین پیشرانهای که تاکنون وجود داشته، یکپارچه کرده است. نتیجه چیزی کاملاً جدید، پیشرو، منحصر به فرد و انقلابی در این صنعت نوپا خواهد بود.
جت ایکس (JetX) از واحدهای محرکه فن کانالی یا فن های پره ای استفاده می کند و روش هایی را پیشنهاد می کند که به وسیله آنها می توان یک فن ثابت را با فلپ ها، سیستم چرخان، پره های آبشاری و سایر ابزارها تقویت کرد. رانش از این فن ها را می توان چرخاند به سمت پایین هدایت کرد. بنابراین این هواپیما ها برای انتقال از شناور به پرواز کروز، نیازی به کج شدن فیزیکی ندارند.
اگر ما در مورد ایده JetX در سال گذشته کمی شک داشتیم، این همکاری اخیر اعلام شده با Node Air و رندر های ارائه شده نیز کمک خاصی نمیکند. اگر Node Air در تلاش است تا ایده حمل و نقل مدولار خود را با طرحهای مولتی روتور بزرگ و کارآمد اجرا کند، کماکان نمیتوانیم ببینیم که حرکت به سمت یک سیستم محرکه اثباتنشده چگونه میتواند اجرایی شود.
به همین ترتیب، اگر JetX نتوانسته است به اندازه یک پهپاد با سیستمهای پیشرانش از زمین بلند شود، ما نمیتوانیم برای توسعه یک سیستم حملونقل مدولار که همه چیز را بسیار پیچیدهتر میکند و نیاز به تاییدیه داشته باشد، خردمندی را ببینیم. هم برای پرواز در آسمان و هم برای حرکت بر روی زمین.
با این حال، این دو شرکت مطمئناً می دانند که چگونه یک رندر منسجم تولید کنند. بنابراین ما مشتاقانه منتظر تصاویری با ظاهر معمول تر هستیم – و احتمالاً یک ویدیو در ماههای آینده اگر تامین مالی وجود داشته باشد منتشر خواهد شد. با این حال، نفس خود را برای یک محصول نهایی حبس نخواهیم کرد.