مارک زاکربرگ در مصاحبه اخیر خود، شرکت متا را با شرکت اپل مقایسه کرد و اظهار داشت که این دو شرکت از نظر استراتژی و رویکرد توسعه محصولات کاملاً متفاوت هستند. او همچنین از استراتژی اپل در این ارتباط انتقاد کرد.
به گزارش تکناک، مارک زاکربرگ بارها بر تفاوتهای بنیادی بین متا و اپل تأکید کرده است. او در مصاحبه اخیرش نیز به این موضوع پرداخت و رویکردهای متضاد این دو غول فناوری را مقایسه کرد.
زاکربرگ به صراحت از استراتژی توسعه محصولات اپل انتقاد کرد و متا را به عنوان یک شرکت نوآور و منعطف معرفی کرد.
درحالیکه اپل و متا خطوط محصول متفاوتی دارند، متا کوئست و ویژن پرو رقیب یکدیگر شدهاند و فضای رقابتی بین این دو شرکت ایجاد کردهاند.
مارک زاکربرگ در گذشته اغلب نظرات خود را در مورد اپل و ویژن پرو آن بیان کرده است و از استراتژیهای این شرکت به شدت انتقاد کرده است.
به نقل از wccftech، زاکربرگ در پادکست Acquired، از رویکرد متا به نوآوری گفت. او معتقد است که متا به جای انتظار برای رسیدن به کمال مطلق، محصولات خود را سریعتر به بازار عرضه میکند و از طریق بازخورد کاربران آنها را بهبود میبخشد.
در حین مصاحبه، او گفت:
“به نظر من، رویکرد ما در متا کاملاً با اپل متفاوت است. اپل ترجیح میدهد محصولاتش را به مدت طولانی توسعه دهد و سپس با کیفیتی بینقص روانه بازار کند. درحالیکه ما در متا بر سرعت و انعطافپذیری تمرکز داریم و معتقدیم که با دریافت بازخورد کاربران میتوانیم محصولاتمان را به طور مداوم بهبود بخشیم.”
زاکربرگ بر این باور است که متا به جای تعقیب کمال مطلق، بر اساس بازخوردهای کاربران و جامعه فناوری، محصولات خود را توسعه میدهد و به سرعت آنها را روانه بازار میکند. بر خلاف اپل که اغلب تا رسیدن به حالت ایدهآل محصولاتش صبر میکند، متا معتقد است که در دنیای پویای فناوری، سرعت و انعطافپذیری از اهمیت بیشتری برخوردارند.
“شما باید فرهنگی ایجاد کنید که در آن ارسال محصولات و دریافت بازخورد کاربران، مهمتر از کسب تحسینهای آنی باشد. اگر منتظر بمانید تا همه چیز کامل باشد، فرصتهای زیادی را برای یادگیری و بهبود محصول خود از دست خواهید داد.“
درحالیکه زاکربرگ از متا نظرات انتقادی خود را در مورد استراتژی تجاری اپل به اشتراک گذاشته است، تیم کوک نیز با سیاستهای حریم خصوصی متا موافق نیست و به نظر میرسد این دو شرکت واقعاً با یکدیگر رقابت میکنند.