متا از ابزار هوش مصنوعی Emu رونمایی کرد

فیسبوک و اینستاگرام ابزارهای خلاقانه‌ای جدیدی مانند EMU را معرفی کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی امکان ویرایش عکس‌ها و تولید ویدئوهایی باکیفیت را فراهم می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، دو قابلیت جدیدی معرفی کرده است که برپایه‌ی Emu، مدل پایه‌ی شرکت برای تولید تصویر، ساخته شده‌اند و در حال یکپارچه‌سازی با فیسبوک و اینستاگرام هستند.

بکی از این قابلیت‌ها به نام Emu Edit شناخته می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا براساس ورودی‌های متنی، تصاویر را به‌طور دقیق تغییر دهند. نمایش ویدئویی برای این قابلیت شبیه به ابزارهای فعلی است که ادوبی و گوگل و کانوا ارائه داده‌اند و راهی برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند بدون تجربه‌ی حرفه‌ای در ویرایش تصویر، اشیاء و افراد را از عکس‌ها حذف یا جایگزین کنند.

موضوع شگفت‌انگیز این است که به‌نظر نمی‌رسد کاربران به انتخاب دستی بخشی از تصویر که می‌خواهند تغییر دهند، نیازی داشته باشند. ویدئو پیشنهاد می‌کند که می‌توانید چیزی شبیه به «تبدیل‌کردن سگ به پاندا» را تایپ کنید و Emu Edit خواهد توانست سگ را درون تصویر شناسایی کند.

متا می‌گوید که Emu Edit به‌طور دقیق فقط روی ایجاد تغییراتی تمرکز خواهد کرد که با درخواست ویرایش مرتبط هستند. به‌عنوان مثال، درخواست از آن برای افزودن متن به کلاه بیسبال، چیز دیگری را در طراحی کلاه تغییر نخواهد داد.

Emu Video دومین ابزاری است که متا روی آن کار می‌کند. این ابزار می‌تواند از پرسش‌های متنی و تصاویر مرجع یا ترکیبی از این دو ورودی، ویدئو تولید کند. نتایج کاملاً واقعی به‌نظر نمی‌آیند؛ اما همچنان گامی فراتر از انیمیشن‌های خامی است که سیستم ساخت ویدئو متا در سال گذشته تولید می‌کرد.

هنوز خبری مبنی‌بر این موضوع منتشر نشده است که کاربران چه زمانی می‌توانند انتظار داشته باشند که این قابلیت‌های ویرایش جدید در فیسبوک یا اینستاگرام دردسترس قرار گیرند یا این اعلان با ابزارهای خلاقانه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی که متا سال گذشته معرفی کرده بود، مرتبط است یا خیر.

معرفی ویژگی ویرایش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی بومی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه برای متا، کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد. ابزارهای مشابه زیادی مانند ویرایشگر جادویی گوگل فوتو و پرکردن خلاقانه‌ی ادوبی برای فتوشاپ موجود است؛ اما واضح است که برای کاربران اینستاگرام و فیسبوک راحت‌تر است که به استفاده از سرویس ثالث نیازی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.