متا امکانات جدید هوش مصنوعی مولد را برای تبلیغکنندگان رونمایی کرده و Meta Verified را نیز برای کسبوکارها گسترش داده است.
بهگزارش تکناک، متا با انتشار پستی وبلاگی، راهاندازی قابلیتهای جدید مبتنیبر هوش مصنوعی مولد را برای تبلیغدهندگان خود اعلام کرد. این قابلیتها شامل تولید کامل تصویر و متن برای استفاده در تبلیغات است. Meta ادعا میکند که تمامی این ابزارهای جدید ازطریق «بخش خلاقیت Advantage+» در «مدیر تبلیغات» (Ads Manager) بهصورت یکپارچه دردسترس قرار خواهند گرفت.
اولین ابزار جدید متا تولید تصویر با هوش مصنوعی مولد است که تنوعهای تصویری را با الهام از تبلیغ اصلی با قابلیتهای پوشاندن متن میتواند ایجاد کند. این قابلیت میتواند زمینههای جدیدی را در اطراف تصاویر محصولات ایجاد کند و تصاویر را برای تناسب بهتر با سطوح مختلف گسترش دهد. ابزارهای تولید تصویر از قابلیت ارائه دستورهای متنی برای محدودکردن پیشنهادهای هوش مصنوعی نیز پشتیبانی میکنند.
دومین قابلیت هوش مصنوعی مولد که متا معرفی کرد، تولید متن است که میتواند تنوعهایی را برای عنوان تبلیغ علاوهبر متن اصلی ایجاد کند و پیشنهاد دهد. Meta میگوید که این قابلیت بهزودی با نسل بعدی مدلهای زبان بزرگ خود، یعنی Meta Llama 3، ساخته خواهد شد. بهبودهایی برای این قابلیت در حال آزمایش است و ویژگیهای جدیدی مانند انعکاس لحن و صدای برند و برجستهکردن نقاط قوت فروش براساس کمپینهای قبلی و ورودی متن شما به آن اضافه خواهد شد.
علاوهبراین، متا چند بهروزرسانی را برای ابزارهای Advantage+ موجود خود اعلام کرده است. این بهروزرسانیها شامل بهینهسازیهای خلاقانه برای مشاهده در نسبتهای ابعاد پرتره و امکان واردکردن و استفاده از ویدئوها بهجای تصاویر ثابت و امکان بارگذاری تصویر یا ویدئو Hero در مرکز تبلیغ کاتالوگ است.
متا آزمایش قابلیت «Meta Verified برای کسبوکارها» را در فیسبوک و اینستاگرام نیز شروع کرده است. این قابلیت به هشت کشور جدید گسترش خواهد یافت. استرالیا و نیوزیلند از امروز کار خود را آغاز میکنند و آرژانتین، مکزیک، شیلی، پرو، فرانسه و ایتالیا در آینده به این فهرست اضافه خواهند شد. در انتها، Meta تأیید کرد که برنامه Meta Verified برای کسبوکارها به واتساپ نیز راه پیدا خواهد کرد؛ اما به زمان راهاندازی آن اشارهای نکرده است.