ابزار جستوجوی تصویر جدید مایکروسافت به شما امکان میدهد تا با آپلود تصویری از یک شخص، تصاویر مشابه وی را در اینترنت پیدا کنید.
بهگزارش تکناک، مایکروسافت ابزار جستوجوی تصویر جدیدی طراحی کرده است که میتواند افراد را در پایگاه داده ابری شناسایی کند. پس از ادغام با پلتفرمهایی مانند واندرایو، این ابزار بهاحتمال زیاد تجربه جستوجوی پویاتری ارائه و به کاربران امکان میدهد تا هنگام جستوجو، افراد را شناسایی کنند.
بهنقل از اندروید هدلاینز، علاوهبر ویژگیهایی مانند Windows Hello در ویندوز 11 برای ورود بدون کلید و Azure AI Face برای تشخیص و تجزیهوتحلیل چهره انسان در تصاویر، مایکروسافت اخیراً ابزاری توسعه داده که نشاندهنده کاربردهای دیگر این فناوری است. همچنین، این ابزار تصاویر را براساس افراد گروهبندی و نهتنها آنها را شناسایی میکند؛ بلکه فهرستبندی نیز میکند.
علاوهبراین، WindowsReport توضیح میدهد که چگونه ابزار جستوجوی تصویر ممکن است از دادههای اضافی مانند ارتباطات با خانواده و دوستان برای رتبهبندی این تصاویر بهمنظور بهبود دقت و کارایی استفاده کند.
موتور رتبهبندی ممکن است اولویت را درمقایسهبا گروههای کوچکتر به گروههای بزرگتر با تعداد افراد بیشتر بدهد و به گروههایی که شامل تعداد بیشتری از چهرههای متعلق به دوستان یا خانواده هستند، رتبه بهتری بدهد. علاوهبراین، برنامههای رسانههای اجتماعی میتوانند از این ابزار برای تسهیل شناسایی کاربران استفاده کنند.
ادغام این نوع فناوری تشخیص چهره، بهخصوص زمانیکه مسائل مربوط به حریم خصوصی و استفاده از دادهها مطرح میشود، تبعات اخلاقی بههمراه دارد. مایکروسافت در بحث سرویسهای Azure، دستورالعملهای هوش مصنوعی مسئولانه را ارائه کرده است که در آن رضایت کاربر بههمراه رعایت استانداردهای اخلاقی در اولویت قرار دارد.
بااینحال، همچنان امیدواریم که ابزار جستوجوی تصویر مبتنیبر تشخیص چهره در پلتفرمهایی مانند OneDrive ادغام شود که درحالحاضر قابلیتهای جستوجوی مبتنیبر هوش مصنوعی را دارند. ادغام این فناوری میتواند به کاربران در سازماندهی محتوای دیجیتالشان کمک کند و درنتیجه، به بهبود جستوجو منجر شود.
با پیشرفت بیشتر فناوری تشخیص چهره بهدست مایکروسافت، نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی کاربران همچنان باید در اولویت قرار گیرد. با استفاده صحیح، این ابزار میتواند علاوهبر رعایت حریم خصوصی و دستورالعملهای اخلاقی، به تجربهای بهتر برای مصرفکنندگان منجر شود.