مایکروسافت رسماً تأیید کرد که با وجود تغییرات اخیر در تیمهای داخلی، از بازیهای فیزیکی ایکس باکس دست نخواهد کشید و به پشتیبانی از آنها ادامه خواهد داد.
بهگزارش تکناک، بحثهای اخیر باعث ایجاد سؤالاتی درباره تعهد مایکروسافت به دیسکهای فیزیکی برای بازیهای ایکس باکس شده است. پاوریوزر مینویسد که فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس، بهتازگی به نگرانیها درباره آینده دیسکهای فیزیکی برای بازیهای این کنسول بازی پاسخ داده است.
اسپنسر بر ادامه حمایت شرکت از رسانههای فیزیکی تأکید و بیان کرد که استراتژی آنها صرفاً حول انتقال همه کاربران به خریدهای دیجیتال نمیچرخد. همچنین، وی تأیید کرد که سرویس بازی ابری ایکس باکس امسال عرضه خواهد شد.
مایکروسافت بهوضوح اعلام کرده است که تغییرات اخیر در بخش تیمهای بازی، بهمعنای پایان فروش بازیهای فیزیکی نیست. این شرکت همچنان ظرفیت تولید و عرضه نسخههای فیزیکی بازیها را دارد. مایکروسافت اکنون هم بازیهای مبتنیبر دیسک و هم دیجیتال را برای ایکس باکس ارائه میدهد.
شایان ذکر است که عنوان آینده آنها، یعنی Senua’s Saga: Hellblade II، تنها بهصورت دیجیتال دردسترس خواهد بود. همچنین، کنسول ایکس باکس سری S که فاقد درایو دیسک است، میتواند بهعنوان نشانهای از گرایش بهسمت پذیرش بیشتر دانلود بازیها تلقی شود.
اگرچه همچنان رسانههای فیزیکی دردسترس خواهند بود، احتمالاً خریدهای دیجیتال بهطور فزایندهای رایجتر میشوند. افزایش هزینه درایوهای دیسک بهدلیل کاهش تعداد تولیدکنندگان و خریداران، میتواند بر تصمیمات آینده طراحی کنسولها تأثیر بگذارد.
بازیکنانی که ترجیح میدهند از نسخههای فیزیکی بازیها استفاده کنند، ممکن است نگرانیهایی بابت زمان انتشار این بازیها در آینده داشته باشند. باتوجهبه تحولات اخیر مایکروسافت درباره رسانههای فیزیکی در بازیهای ایکس باکس، به بررسی دقیق آن نیاز است. اگرچه این شرکت همچنان از دیسکهای فیزیکی پشتیبانی میکند، محبوبیت روزافزون خریدهای دیجیتال و قیمتهای اقتصادی، احتمال حرکت تدریجی بهسمت آیندهای دیجیتالیتر را نشان میدهد.