این خودروی اسپرت تمام برقی زیر 5 دقیقه‌ شارژ می ‌شود

آزمایش واقعی نمونه اولیه خودرو برقی Nyobolt

شرکت Nyobolt یک نمونۀ اولیه از خودروی الکتریکی ارائه کرده است که می‌تواند از ۱۰ به ۸۰ درصد را در کمتر از پنج دقیقه شارژ کند.

به گزارش تک‌ناک، این خودرو با فناوری باتری مبتنی بر اکسید تنگستن نیوبیوم، ادعا می‌کند که بابهره‌گیری از شارژرهای DC سریع ۳۵۰ کیلووات، می‌تواند ۱۲۰ مایل (تقریباً ۱۹۳ کیلومتر) را در چهار دقیقه و 37 ثانیه شارژ کند. این تکنولوژی می‌تواند در زمینه‌های مختلف صنعتی که نیازمند شارژ سریع و کاهش زمان توقف هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت Nyobolt یک نمونۀ اولیه از خودروی الکتریکی ارائه کرده است که می‌تواند از ۱۰ به ۸۰ درصد را در کمتر از پنج دقیقه شارژ کند.

دوازده ماه پیش، شرکت خودروهای برقی Nyobolt وعدۀ یک خودروی الکتریکی را داده بود که می‌توان آن را در کمتر از شش دقیقه شارژ کرد. اکنون این شرکت یک نمونۀ اولیه از جدیدترین ماشین الکترونیکی خود را ارائه کرده است که با استفاده از زیرساخت‌های شارژ موجود، بُرد 120 مایلی (تقریباً 193 کیلومتر) را تنها در چهار دقیقه به دست می‌آورد.

شرکت Nyobolt  با فناوری باتری اختصاصی خود که مبتنی بر آند اکسید نیوبیم تنگستن است، ادعا می‌کند که نمونۀ اولیۀ این خودروی الکتریکی را تنها در چهار دقیقه و 37 ثانیه با استفاده از استاندارد 350 کیلووات و 800 ولت DC از 10 به 80 درصد شارژ می‌کند.

شرکت Nyobolt یک نمونۀ اولیه از خودروی الکتریکی ارائه کرده است که می‌تواند از ۱۰ به ۸۰ درصد را در کمتر از پنج دقیقه شارژ کند.

اگر شارژر بتواند جریان ثابت 500 آمپر را برای چهار دقیقۀ اول تأمین کند، می‌تواند 120 مایل (193 کیلومتر) بُرد را تنها در چهار دقیقه پیمایش کند. این دو برابر بیشتر از میانگین زمان شارژ در پمپ بنزین است، امّا کمتر از نیمی از زمان شارژ هر محصول دیگری در بازار خودروهای برقی امروزی می‌باشد.

این شارژ سریع تأثیری بر چرخۀ شارژ باتری نمی‌گذارد. شرکت Nyobolt ادعا می‌کند که باتری‌هایش بیش از 4000 چرخه شارژ را انجام می‌دهند که برابر با بیش از 600000 مایل جاده (965600 کیلومتر) است، در حالی که 80 درصد یا بیشتر از ظرفیت باتری اصلی را حفظ می‌کند.

بر اساس یک بیانیۀ مطبوعاتی، تست OEM مستقل بیش از 4400 چرخه شارژ پنج دقیقه‌ای را در سلول‌های 2.6 آمپر ساعتی Nyobolt تأیید کرده است، که با سرعت 12 درجۀ سانتی‌گراد شارژ می‌شوند و در دمای 1 درجۀ سانتی‌گراد، در 73 درجۀ فارنهایت (23 درجه سانتی‌گراد) تخلیه می‌شوند. نرخ 1c می‌تواند ظرفیت کامل باتری را در مدت 1 ساعت شارژ یا تخلیه کند. نرخ 2c در عرض 30 دقیقه این کار را انجام می‌دهد. بنابراین شارژ c12 از 0 تا 100 درصد در 5 دقیقه انجام می‌شود.

این اولین باری نیست که می‌شنویم شرکت‌های خودروهای برقی ادعا می‌کنند که شارژ فوق سریع دارند.

خودروی Piëch Mark Zero پنج سال پیش قرار بود از 0 تا 80 درصد در مدت 4 دقیقه و 40 ثانیه شارژ شود. پس از آن هیچ اتفاقی رخ نداد تا همین چند هفته پیش، زمانی که Piech یک کانسپت جدید با ارقام اسب بخار باورنکردنی را معرفی کرد. البته هیچ اطلاعی در مورد قابلیت‌های شارژ این خودرو ذکر نشده است.

در سال 2021، شرکت باتری‌سازی Desten ادعا کرد که دارای یک شارژر سریع 900 کیلوواتی و بستۀ باتری سازگار است، امّا تنها نسخۀ جدیدی که از Desten می‌توان پیدا کرد، سلول لیتیوم آهن-فسفات می‌باشد، که می‌تواند در مدت 6 دقیقه از 20 به 80 درصد شارژ شود.

ویژگی‌های نمونۀ اولیۀ خودروی الکتریکی جدید Nyobolt

شرکت Nyobolt در ساخت خودروی اسپرت خود متفاوت از سایر سازندگان برخورد کرده است. این شرکت به جای تلاش برای ایجاد بسته‌های باتری بزرگ برای محدودۀ وسیع، خودروی سبک‌تر با بستۀ باتری کوچک‌تر با تنها 35 کیلووات ساعت طراحی کرد، که بُرد 155 مایل (250 کیلومتر) را ارائه می‌دهد.

ایلان ماسک در روزهای اولیۀ توسعۀ مدل رودستر تسلا، تلاش کرد تا خودروهای اسپورت لوتوس الیز موجود را به خودروهای برقی تبدیل کند، با این تصور که آنها می‌توانند به سادگی برقی شوند. امّا بعد اعتراف کرد که این یک استراتژی بسیار احمقانه بود، چرا که باید بیش از 90 درصد از ماشین برای مطابقت با اجزای الکتریکی، دوباره طراحی می‌شد.

امّا این لوتوس نیست. شرکت Nyobolt با Callum که طراحان ماشین برقی Skye  هستند، برای این نمونۀ اولیه همکاری کرد. دلیل شباهت این خودروی جدید به لوتوس طراح آن جولیان تامسون می‌باشد که خودروی بسیار محبوب الیز را نیز ساخته است.

در نمونۀ اولیۀ این خودروی برقی از شرکت Nyobolt  ابتدا پیشرانۀ الکتریکی ساخته شد، که وزن آن تنها 1250 کیلوگرم است. بستۀ باتری تسلا مدل s امّا  544 کیلوگرم وزن دارد که بُرد بلند مدل S را به 2069 کیلوگرم می‌رساند.

بستۀ باتری Nyobolt با صفحات سرد و مخلوط آب/گلیکول با استفاده از کمپرسور AC و چیلر باتری خنک می‌شود، که باتری‌ها را در دمای به نسبت خنک 140 درجۀ فارنهایت (60 درجه سانتی‌گراد) نگه می‌دارد.

بعید است که خودروی الکتریکی جدید Nyobolt وارد تولید پرتعداد شود، امّا خود فناوری باتری می‌تواند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، چرا که شارژ فوق سریع و کاهش زمان خرابی، که دو مزیت بسیار مهم هستند را ارائه می‌دهد.

شرکت Nyobolt می‌گوید که با هشت تولیدکنندۀ خودرو در حال گفت‌وگو است و عرضۀ تجاری این باتری با شارژ سریع در اواخر امسال در یک برنامۀ روباتیک انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram