بر اساس اعلام توشیماسا آئوکی، مدیر ارشد بخش برنامهریزی محصولات، سونی قصد دارد در زمان عرضه کنسول PS5 Pro از 40 تا 50 عنوان بهبودیافته پشتیبانی کند.
به گزارش تکناک، آئوکی در گفتگویی با وبسایت ژاپنی 4Gamer در جریان نمایشگاه Tokyo Game Show امسال، درباره این نسخه جدید میاننسلی کنسول صحبت کرد و تأیید کرد که برنامه فعلی SIE شامل پشتیبانی از حدود 40 تا 50 بازی بهبودیافته در زمان عرضه PS5 Pro است.
این عناوین شامل بازیهای انحصاری و بازیهای third-party خواهند بود. آئوکی افزود که این تعداد زیاد بازیهای پشتیبانی شده در زمان عرضه، نشاندهنده دیدگاه مثبت توسعهدهندگان به قابلیتهای PS5 Pro و توانایی آن در ارائه بصری فوقالعاده با نرخ 60 فریم بر ثانیه است.
آئوکی همچنین تأکید کرد که حتی بازیهایی که به طور خاص برای PS5 Pro بهبود نیافتهاند نیز در این کنسول از بهبودهایی برخوردار خواهند شد، به شرطی که به لطف حالت Game Boost دارای نرخ فریم متغیر و رزولوشن داینامیک باشند.
بازیهایی که نرخ فریم ثابت دارند، اما بدون دخالت توسعهدهندگان و آزادسازی نرخ فریم، از این بهبودها بهرهمند نخواهند شد. بازیهای PlayStation 4 نیز که از نرخ فریم متغیر پشتیبانی میکنند، در این کنسول بهبود خواهند یافت، و قابلیت Image Quality Boost برای افزایش ساده کیفیت تصویر بدون استفاده از PSSR ارائه خواهد شد.
بازیهای PSVR 2 نیز از سختافزار قویتر PS5 Pro نسبت به مدل پایه بهرهمند خواهند شد، که بهبود عملکرد پایداری را ارائه میدهد؛ این امر برای بازیهای واقعیت مجازی بسیار مهم است. علاوه بر این، Sony در حال بررسی استفاده از تکنولوژی PSSR upscaler برای ارتقاء بیشتر تجربه بازیهای VR است.
در مورد بازیهایی که به بهترین شکل قابلیتهای PS5 Pro را به نمایش میگذارند، آئوکی از Final Fantasy VII Rebirth نام برد که به گفته او، بهترین بازی در زمان عرضه برای نمایش تواناییهای این کنسول خواهد بود.
وی همچنین به Marvel’s Spider-Man 2 اشاره کرد و از قابلیتهای بصری این بازی در رزولوشن 4K با حفظ نرمی و روانی حالت Performance Mode کنسول پایه تقدیر کرد.