مدیرعامل سونی گفت که پلیاستیشن همچنان روی کنسول باقی خواهد ماند؛ اما تجربه بازیکردن به سیستمهای کامپیوتر شخصی و تلفنهمراه و کلود گسترش خواهد یافت.
بهگزارش تکناک، اگر شکوتردیدی درباره آینده چنددستگاهی پلیاستیشن وجود داشت، مدیرعامل سونی، کنیچیرو یوشیدا، آنها را در مصاحبه با مدیریت سرمایهگذاری بانک نروژ برطرف کرد.
این مدیر اجرایی گفت که پلیاستیشن همچنان روی کنسول باقی خواهد ماند؛ اما تجربه بازیکردن به سیستمهای کامپیوتر شخصی و تلفنهمراه و کلود گسترش خواهد یافت.
بهطور خلاصه، پلیاستیشن در همهجا حضور خواهد داشت. هر جایی که محاسبات وجود داشته باشد، کاربران خواهند توانست بازیهای دلخواهشان را بدون وقفه اجرا و در فضاهای مختلف جایی برای بازیکردن پیدا کنند.
درحالیکه پلیاستیشن بهعنوان محصول اصلی سونی باقی خواهد ماند، این شرکت تجربههای بازی خود را به سیستمهای کامپیوتر شخصی و تلفنهمراه و کلود گسترش خواهد داد.
wccftech مینویسد قبلاً چندین نسخه پورتشده از بازیهای انحصاری پلیاستیشن را دیده است. این نسخهها با Horizon Zero Dawn در ماه اگوست ۲۰۲۰ شروع شد و سپس Predator: Hunting Grounds و Days Gone در آوریل و می ۲۰۲۱، God of War در ژانویه ۲۰۲۲، Marvel’s Spider-Man Remastered در آگوست ۲۰۲۲، Uncharted: Legacy of Thieves Collection و Sackboy: A Big Adventure در اکتبر ۲۰۲۲، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در نوامبر ۲۰۲۲، Returnal در فوریه ۲۰۲۳، The Last of Us Part I در مارس ۲۰۲۳ و Ratchet & Clank: Rift Apart در ژوئیه ۲۰۲۳.
عناوین بعدی نیز در راه هستند؛ ازجمله Helldivers 2 که در همان روز انتشار برای نسخه PS5 منتشر میشود؛ زیرا بازی سرویس زنده (Live) است و Horizon Forbidden West Complete Edition. متأسفانه هنوز خبری از Ghost of Tsushima نیست. سونی قصد دارد نسخههای انحصاری پلیاستیشن را نیز به دنیای موبایل گسترش دهد. برای این منظور استودیو توسعهدهنده موبایل Savage Game Studios را خریده است.
درباره فضای کلود، سونی دستگاه PlayStation Portal را عرضه کرده؛ اگرچه فقط برای استفاده از Remote Play بازیهای موجود در کنسول است. در مصاحبه مذکور، مدیرعامل سونی، کنیچیرو یوشیدا، همچنین توضیح داد که چرا معتقد است اشتراکها به همان شکلی که در صنعت پخش ویدئویی آنلاین پیشرفت کردند، لزوما رشد نخواهند کرد:
مدل کسبوکار اشتراکی را دنبال میکنیم. درعینحال، معمولاً افراد در یک زمان فقط یک بازی را انجام میدهند؛ بنابراین، یک سرویس اشتراکی که شامل بسیاری از بازیها باشد، ممکن است درمقایسهبا خدمات پخش ویدئویی آنلاین ارزش کمتری داشته باشد. در شبکه پلیاستیشن سرویس هیبریدی/ترکیبی متعادلی را ارائه دادهایم: اشتراک بههمراه محتوای پرداختی.
درپایان، باید بگوییم که جدیدترین دادهها نشان میدهد که رشد اشتراک در صنعت بازی تا حد زیادی متوقف شده است.