مشکلات اختلال در پلیاستیشن پرتال که بسیاری از افراد از زمان عرضه با آن مواجه شدهاند، ناشی از پردازش کنسول PS5 در استریمینگ بازی از راه دور است.
بهگزارش تکناک، پاراسوپامن، یکی از کاربران ردیت، گزارش داده که اختلال در پلیاستیشن پرتال ناشی از مشکلات نرخ نوسازی است؛ زیرا پلیاستیشن 5 بازی را از راه دور با فرکانس 59.94 هرتز استریم میکند و هر دستگاه که نرخ نوسازیاش بهدرستی به این مقدار تنظیم نشده باشد، با اختلال روبهرو خواهد شد.
برنامههای شخص ثالث این مشکل را با استفاده از گزینههای تنظیم فریم پیسینگ (Frame Pacing) خود حل میکنند؛ درحالیکه دستگاههایی که از VRR پشتیبانی میکنند، با نرخ نوسازی نمایشگر هماهنگ میشوند تا جزئیات را بهطور روان نمایش دهند.
wccftech مینویسد تاکنون سونی به این مشکل پلیاستیشن پرتال پاسخی نداده است؛ اما اکنون که این مشکل کشف و گزارش شده، احتمالاً اقداماتی برای بهبود تجربه در آینده صورت خواهد گرفت؛ زیرا این شرکت ژاپنی قصد دارد تا قابلیتهای کنسول را در آینده گسترش دهد و امکان اجرای بازی ابری را فراهم کند. بنابراین، اگر این مشکل اصلاح نشود عجیببه نظر میرسد.
پلیاستیشن پرتال همان جانشین قابلحملی نیست که بازیکنان از زمان افول پلیاستیشن ویتا از سونی خواسته بودند. این محصول شاید تجربه بازی از راه دور را متحول نکند؛ اما برای کسانی که برای نصب تلفن به بالای کنترلر DualSense یا کنترلرهای شرکتهای شخص ثالث که از دستگاههای تلفنهمراه بهعنوان نمایشگر استفاده میکنند، به گیرههای کنترلکننده تکیه میکنند، محصول رسمی سونی منطقی بهنظر میرسد.
این محصول احتمال دارد جایگزین کنترلرهای Backbone و سایر دستگاههایی نشود که بازیکنان ممکن است در خانه خود داشته باشند؛ اما پلیاستیشن پرتال ممکن است کنترلری باشد که بازیکنان ترجیح میدهند اولین نفر به آن برسند.