تحقیقات جدید اثربخشی هشدارهای محرک را زیر سوال می‌برد

طرفداران هشدارهای محرک استدلال می کنند که می توانند به افراد هشدار دهند تا از نظر احساسی خود را تقویت کنند یا از محتوایی که ممکن است یادآور آسیب های گذشته شود، اجتناب کنند. با این حال، تحلیلی در Clinical Psychological Science این دیدگاه را زیر سوال می‌برد.

طرفداران هشدارهای محرک استدلال می کنند که می توانند به افراد هشدار دهند تا از نظر احساسی خود را تقویت کنند یا از محتوایی که ممکن است یادآور آسیب های گذشته شود، اجتناب کنند. با این حال، تحلیلی در Clinical Psychological Science این دیدگاه را زیر سوال می‌برد.

به گزارش تکناک، این مطالعه نشان می‌دهد که هشدارهای محرک در واقع ممکن است اضطراب پیش‌بینی‌کننده را قبل از اینکه شخص با محتوای حساس روبرو شود، افزایش دهد، بدون اینکه احتمال درگیری با چنین محتوایی را کاهش دهد.

محققان کشف کردند که این هشدارها لزوماً ناراحتی پس از قرار گرفتن در معرض محرک احتمالی را کاهش نمی دهند. تحقیقات آنها نشان داد که چه از قبل دیدن محتوا به شرکت کنندگان هشدار داده شده باشد یا نه، میزان پریشانی بعد دیدن محتوا ثابت می ماند.

بریگلند که یکی از محققان این مطالعه بود، گفت: وقتی افراد هشدارهای محرک را می‌بینند، احساس اضطراب در آنها ایجاد می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد که این اضطراب هیچ نوع آمادگی مفیدی به‌همراه داشته باشد. ما به استراتژی‌های بیشتری نیاز داریم تا به مردم بدهیم، نه اینکه فقط یک هشدار بدهیم و فرض کنیم که این هشدار ابزاری برای سلامت روان آنها است.

تجزیه و تحلیل مطالعه و نتیجه گیری

محققان با مقایسه نتایج 12 مطالعه در مورد اثرات هشدارهای محتوایی بر واکنش‌های عاطفی منفی، رفتار اجتنابی و درک شرکت‌کنندگان به نتایج خود رسیدند. تجزیه و تحلیل محققان به چهار یافته منجر شد:

  • هشدارها، اضطراب پیش بینی را افزایش می دهند. در پنج مطالعه، شرکت‌کنندگانی که هشدارهای محتوایی را می‌خواندند، نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کردند، قبل از مشاهده مطالب مضطرب‌تر بودند.
  • هشدارها بر واکنش‌های احساسی به محتوا تأثیری نداشت. در 9 مطالعه، هشدارهای محتوا بر احساس پریشانی، ترس یا اضطراب شرکت‌کنندگان پس از مشاهده محتوای حساس تأثیری نداشت.
  • هشدارها اجتناب را افزایش نمی دهند. در پنج مطالعه، شرکت‌کنندگان بدون توجه به اینکه هشدار محرک را دیده بودند یا خیر، محتوای نگران‌کننده را تقریباً با همان میزان مشاهده کردند.
  • هشدارها بر درک مطلب تأثیری ندارند. در سه مطالعه، هشدارهای محتوا بر درک شرکت‌کنندگان از مطالب نوشتاری تأثیری نداشت.

محققان نوشتند: تحقیقات منتشر شده موجود تقریباً به اتفاق آرا نشان می دهد که هشدارهای محرک ناراحتی را کاهش نمی دهند. در واقع هشدارهای محرک (از جمله موارد مورد استفاده در مطالعات فعلی) معمولاً به افراد در مورد واکنش های ناراحت کننده ای که ممکن است داشته باشند، هشدار می دهند، اما نحوه کاهش این واکنش ها را توضیح نمی دهند.

محققان خاطرنشان کردند که این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد از هشدارهای محتوا برای اجتناب از مشاهده محتوای محرک استفاده نمی‌کنند، حتی زمانی که این گزینه را دارند. این مسئله ممکن است به دلیل اثر میوه ممنوعه باشد که می تواند دیدن مطالب بد را برای بینندگان وسوسه انگیزتر کند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم از هشدارهای محتوایی برای جلوگیری از مطالب مشکل‌ساز استفاده نمی‌کنند، تحقیقات مستمر نشان می‌دهد که آموزش تنظیم هیجان می‌تواند به افراد کمک کند از این هشدارها برای آماده‌سازی بهتر از قبل استفاده کنند.

(زیرنویس تصویر: تحقیقات جدید اثربخشی هشدارهای محرک در کاهش ناراحتی مرتبط با محتواهای حساس را به چالش می کشد. تجزیه و تحلیل 12 مطالعه نشان داد که این هشدارها اضطراب پیش بینی را افزایش می دهند و به طور قابل توجهی واکنش های عاطفی، رفتار اجتنابی یا درک محرک را تغییر نمی دهند. یافته‌ها نشان می‌دهد که راهبردهای جایگزین، مانند آموزش تنظیم هیجان، ممکن است برای افرادی که با چنین محتوایی روبرو هستند، مفیدتر باشد.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.