سامسونگ دامنه خدمات مراقبت هوشمند از لوازم خانگی خود را گسترش داده و اکنون با بهرهگیری از هوش مصنوعی، قابلیت ارسال اعلانهای بلادرنگ به تلفن همراه کاربران در صورت بروز مشکل را فراهم کرده است.
به گزارش تکناک، سامسونگ الکترونیکس با آغاز به کار سرویس جدیدی به نام «هشدار پیشگیرانه هوش مصنوعی (AI Care Alert)» تلاش میکند تا کسبوکار مراقبت از لوازم خانگی مبتنی بر اشتراک خود را تقویت کند. این سرویس به محض شناسایی علائم خرابی در لوازم خانگی اشتراکی، کاربر را از طریق تماس تلفنی مطلع میکند و در صورت نیاز، فرایند پذیرش تعمیر در محل را نیز انجام میدهد
در این سیستم، هوش مصنوعی دادههای جمعآوریشده از سامانه تشخیص از راه دور را تحلیل میکند. در صورت شناسایی مشکل، ابتدا یک اعلان به کاربر ارسال میشود و سپس مشاوران سامسونگ از طریق تماس تلفنی جزئیات تشخیص را توضیح میدهند.
مشاوران متخصص سامسونگ در این سرویس، خدمات زیر را ارائه میدهند:
- توضیح نتایج تشخیص هوش مصنوعی
- بررسی وضعیت فعلی دستگاه
- هماهنگی برای تعمیر در محل
هوش مصنوعی سامسونگ توانایی تشخیص ۲۴ نوع نشانه مختلف را دارد؛ از جمله:
- پیشبینی کاهش مبرد در کولر گازی
- دمای غیرعادی بالا در محفظههای یخچال
- نیاز به بررسی ماژول ارتباطی ماشین لباسشویی
به نقل از سامیفنز، این سرویس که از سوی مشاوران تخصصی خدمات مشتریان سامسونگ ارائه میشود، شامل توضیح جزئیات تشخیص AI، بررسی وضعیت دستگاه و حتی رزرو تعمیر در محل است. بنابراین، برای مشتریان پرمشغله که زمان کافی برای ثبت درخواست A/S ندارند، روشی بسیار کاربردی به شمار میرود.
مزیت اصلی این سیستم در پیشگیری زودهنگام از خرابیهاست؛ بهطور مثال، در صورت تشخیص تغییرات غیرعادی دما در یخچال یا کاهش سطح گاز خنککننده در کولر گازی، میتوان از بروز آسیبهای بزرگ و پرهزینه جلوگیری کرد.
در مورد دستگاههای فصلی مانند کولرهای گازی نیز، این سرویس امکان تشخیص زودهنگام را فراهم میکند تا در صورت نیاز به تعمیر، بتوان قبل از فرا رسیدن فصل پرتردد تابستان، زمان مناسبتری را برای خدمات در محل انتخاب کرد.

در حال حاضر، «هشدار پیشگیرانه هوش مصنوعی» در ۱۰ نوع محصول قابل اشتراک از جمله کولر گازی، ماشین لباسشویی، خشککن، یخچال، یخچال مخصوص کیمچی، ماشین ظرفشویی، اجاق القایی، فر، جاروبرقی رباتیک و لباسشوی بخارشوی (AirDresser) قابل استفاده است.
این سیستم میتواند ۲۴ نوع نشانه مختلف از جمله «پیشبینی کاهش گاز کولر»، «شناسایی دمای غیرعادی در بخش یخچال» یا «بررسی ماژول ارتباطی ماشین لباسشویی» را تشخیص دهد.
سامسونگ این سرویس را بدون دریافت هزینه اضافه برای تمامی مشترکان سرویس مراقبت اشتراکی ارائه میدهد و اعلام کرده که قصد دارد در آینده محصولات تحت پوشش و موارد قابل شناسایی را افزایش دهد.
اطلاعات کاربران مطابق با موافقت آنها هنگام ثبتنام در «باشگاه اشتراک هوش مصنوعی (AI Subscription Club)» جمعآوری و استفاده میشود و کاربران در صورت تمایل میتوانند هر زمان که خواستند، از دریافت این خدمات انصراف دهند.
اعضای باشگاه همچنین یک بار در ماه گزارش مراقبتی ویژهای تحت عنوان «گزارش ماهانه مراقبت» دریافت میکنند که شامل اطلاعاتی درباره نتایج تشخیص، الگوهای استفاده از دستگاه و میزان مصرف انرژی است و به آنها کمک میکند همواره از وضعیت لوازم اشتراکی خود مطلع باشند.
گفتنی است سامسونگ از ابتدای سال جاری برای ارتقاء خدمات به مشترکان خود، با ایجاد سازمانهای تخصصی در شرکتهای زیرمجموعهاش مانند فروش سامسونگ، خدمات سامسونگ و لجستیک سامسونگ، همکاری و هماهنگی میان واحدها را تقویت کرده است.