شرکت سامسونگ در اقدامی غافلگیرکننده، پس از گذشت سالها بهروزرسانی نرمافزاری جدیدی را برای بهبود عملکرد کلی گوشیهای ۱۰ ساله سری گلکسی منتشر کرد.
به گزارش سرویس موبایل و تبلت تکناک، گوشیهای گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ که در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند، آخرین بهروزرسانی خود را در سال ۲۰۲۲ دریافت کردند.
کاربر ایکس با نام theonecid به تازگی بهروزرسانی جدیدی را برای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس مشاهده کرده است. تصویر همراه این خبر نشان میدهد که این بهروزرسانی «بهینهسازیهای» نامشخصی را به همراه دارد.
این اولین باری نیست که سامسونگ چنین کاری میکند و ۳ سال پیش نیز گلکسی نوت ۱۰ به طور غیرمنتظره بهروزرسانی امنیتی دریافت کرد. با توجه به افزایش بیوقفه قیمت تولید محصولات به دلیل گرانی قطعات و بحران حافظه، موردی که گریبان قیمت محصولات سامسونگ را نیز گرفته است، مشاهده خبرهایی از این دست و عرضه بهروزرسانی برای دستگاههای قدیمیتر دیگر غافلگیرکننده به حساب نمیآید.

طبق گزارش SammyFans، این بهروزرسانی گوشیهای سری گلکسی در واقع چند هفته پیش منتشر شده و برای گلکسی نوت ۸ نیز در دسترس قرار گرفته است. همچنین این وبسایت گزارش داده که بهروزرسانی در ایالات متحده موجود است. تاکنون تایید شده که گلکسی اس ۸ و نوت ۸ در اپراتور ورایزون از ۱۱ ژوئن این بهروزرسانی را دریافت کردهاند. گزارشهای این اپراتور نشان میدهد که این بهروزرسانی «بهبودهایی در عملکرد دستگاه» را به همراه دارد.
در همین حال، SammyFans گزارش داد که این بهروزرسانی «بهبودهایی در پایداری برای ارتقای عملکرد کلی دستگاه» را به ارمغان میآورد. بر اساس گزارش اندروید آتوریتی، متأسفانه این گوشیها همچنان به وصلههای امنیتی سال ۲۰۲۱ محدود هستند.
در هر صورت، این خبر خوشحالکنندهای است که سامسونگ بهروزرسانیهای جدیدی را برای این گوشیها منتشر کرده است. همچنین این خبر پس از آن منتشر میشود که اپل اوایل امسال آیفون ۵ اس ۱۰ ساله را بهروزرسانی کرد تا قابلیتهای فیستایم و آیمسیج برای مدت طولانیتری فعال بمانند.

















