اگر بعداز نصب One UI 7 با مشکل خط سیاه در گلکسی زد فلیپ ۷ مواجه شدهاید، تنها نیستید! سامسونگ بهزودی آپدیتی برای رفع این ایراد منتشر میکند.
به گزارش تکناک، بهروزرسانی جدید One UI 7 که بهتازگی سامسونگ منتشر کرده، قابلیتهای جدیدی برای کاربران به ارمغان آورده است. بااینحال در کنار این ویژگیها، برخی از دارندگان گوشیهای گلکسی زد فلیپ با نقص بصری آزاردهندهای مواجه شدهاند. براساس گزارشهای کاربران، پساز استفاده از قابلیت Smart View خط سیاه موقتی روی نمایشگر اصلی ظاهر میشود که تجربه کاربری را مختل میکند.
سامسونگ امروز (۲۴ جولای) با انتشار بیانیهای رسمی این مشکل را تأیید و اعلام کرد که در حال آمادهسازی پچ نرمافزاری برای رفع دائمی آن است. این نقص زمانی ایجاد میشود که کاربر گوشی را تا و در همان لحظه، اتصال Smart View را قطع میکند؛ آن هم درحالیکه نسبت تصویر روی گزینه «نمایش تمامصفحه در دستگاه متصلشده» قرار دارد.

به نقل از گیزموچاینا، با آنکه این خط سیاه فقط برای مدت کوتاهی روی صفحه باقی میماند و عملکرد کلی دستگاه را تحتتأثیر قرار نمیدهد، در استفاده روزمره از نمایشگر امولد بزرگ ۶/۷ اینچی دستگاه، میتواند مزاحمت ایجاد کند. به گفته یکی از مدیران انجمن پشتیبانی سامسونگ، این مشکل عمدتاً در گلکسی زد فلیپ ۷ گزارش شده و هنوز گزارش مشابهی از کاربران گلکسی زد فولد ۷ یا سری گلکسی S25 ثبت نشده است.
سامسونگ برای کاهش اثر مشکل خط سیاه در One UI 7 تا زمان انتشار بهروزرسانی رسمی، راهکاری موقتی به کاربران ارائه داده است. براساس این راهکار، کاربران باید با کشیدن پنل بالای صفحه، وارد تنظیمات سریع شوند و پساز انتخاب آیکون Smart View و اتصال به دستگاه مدنظر، دکمه شناور Smart View را لمس کنند. در ادامه، با رفتن به مسیر Setting –> More Options و انتخاب گزینه «نمایش تمام صفحه روی گوشی»، میتوان از بروز این خط سیاه جلوگیری کرد.
کاربرانی که همچنان با وجود اجرای این راهکار موقتی با این نقص مواجه هستند، با تیم پشتیبانی سامسونگ میتوانند تماس بگیرند. بهروزرسانی رفع مشکل نیز بهزودی از مسیر Settings –> Software update –> Download and install در دسترس خواهد بود.