در لوگو جدید سندیسک (Sandisk) سبک کلاسیک با حروف کوچک و بزرگ و فونت سریف به لوگویی آیندهنگر با حروف بزرگ و طراحی مدرن تغییر پیدا کرده است.
به گزارش تکناک، شرکت معتبر SanDisk که درزمینه تولید حافظه فلش فعالیت میکند، از تغییر برند و معرفی لوگو جدید خود خبر داد. این تغییر برند شامل تغییراتی در طراحی لوگو است که از حروف بزرگ و مدرن استفاده میکند و از سبک قدیمی سریف که از سال ۱۹۹۵ استفاده میشد، فاصله گرفته است.
فهرست مطالب
طراحی لوگو جدید سندیسک
ورج مینویسد که لوگو جدید SanDisk بهگونهای طراحی شده که از مفهوم «یک نقطه داده» یا «پیکسل» الهام میگیرد. این طراحی جدید که حروف تمامکپیتال دارد، به گفته شرکت، نماد همکاری و شراکت برای دستیابی به اهداف جدید و بهرهبرداری از امکانات تازه است. در ویدئویی که این شرکت منتشر کرده، اعلام شد که حروف سریف بهشکلی برجستهتر و قویتر بازگشتهاند. همچنین، حرف D همچنان بهصورت باز باقی مانده؛ اما با حرف S جدید الهامگرفتهشده از پیکسل ترکیب شده است.
دلیل تغییر برند
این تغییر برند در شرایطی اتفاق میافتد که SanDisk قرار است بهزودی از شرکت مادر خود، وسترن دیجیتال (Western Digital)، جدا شود. شرکت Western Digital از سال ۲۰۱۶ مالک SanDisk است.
تغییر برند SanDisk درحالی صورت میگیرد که سال گذشته، شرکت مادر آن، وسترن دیجیتال، با جنجالی درباره یکی از محصولات پرطرفدار خود، یعنی SanDisk Extreme SSD، مواجه شد. گزارشهایی منتشر شد که این محصول بهطور اشتباهی دادههای کاربران را پاک میکند. این مشکل برای ویژران پاویک، تهیهکننده ناظر ما، نیز رخ داده بود و در آن زمان شرکت Western Digital از پاسخ به پرسشهای ما در این زمینه خودداری کرد.
با وجود این جنجالها، بسیاری از کارشناسان تغییر برند سندیسک را مثبت ارزیابی کردهاند. آنها معتقدند که طراحی جدید این برند موفقیتآمیز بوده و این تغییر برند را با برندهایی مانند PayPal و Kia و Paramount مقایسه کردهاند که تغییراتشان نتایج منفی به همراه داشت. بهطور کلی، به نظر میرسد SanDisk توانسته است با این تغییر برند به موفقیت دست یابد و لوگو جدید آن نشاندهنده همگامی با روندهای طراحی و فناوری مدرن است.