سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی رونمایی کرد

سونی یک هدست واقعیت ترکیبی جدید که برای خلق محتوای spatial طراحی شده است، را معرفی کرد. این دستگاه با PlayStation VR2 متفاوت است، زیرا برای بازی‌های ویدیویی طراحی نشده است.

سونی یک هدست واقعیت ترکیبی جدید که برای خلق محتوای Spatial طراحی شده است، را معرفی کرد. این دستگاه با PlayStation VR2 متفاوت است، زیرا برای بازی‌های ویدیویی طراحی نشده است.

به گزارش تک‌ناک هدست جدید برای متخصصان هدف‌گذاری شده تا به آنها در خلق محتوای سه‌بعدی در صنایع سرگرمی و طراحی صنعتی کمک کند. شرکت هنوز مشخصات کامل، قیمت و اطلاعات تاریخ عرضه را فاش نکرده است. رونمایی فعلی بیشتر به منزله‌ی یک تیزر از آنچه انتظار می‌رود هنگام راه‌اندازی در اواخر امسال است.

سونی اکثر جزئیات درباره هدست را برای این لحظه مخفی نگه داشته است. به همین دلیل ما نام رسمی محصول را هم نمی‌دانیم.در اعلامیه تیزر از این محصول به عنوان یک «سیستم خلق محتوای Spatial » نام برده شده است

این هدست دارای یک نمایشگر سربندی XR است که شامل میکرونمایشگرهای OLED 4K است. گفته می‌شود که قادر به ارائه رندرینگ با کیفیت بالا و به صورت زمان واقعی از نه تنها اشیاء سه‌بعدی، بلکه از بیانات چهره انسان نیز می‌باشد. سونی از فناوری رندرینگ انحصاری خود برای این امر استفاده می‌کند. در مجموع شش دوربین و حسگر وجود دارد که به تشخیص فضایی کمک می‌کنند.

سونی یک هدست واقعیت ترکیبی جدید که برای خلق محتوای spatial طراحی شده است، را معرفی کرد. این دستگاه با PlayStation VR2 متفاوت است، زیرا برای بازی‌های ویدیویی طراحی نشده است.

این هدست واقعیت ترکیبی  دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon XR2+ Gen 2 است که هفته گذشته رسماً معرفی شد. قدرتمندترین تراشه XR از خانه کوالکام است. وظیفه پشتیبانی از میکرونمایشگرهای OLED 4K در هدست و همچنین عملکرد مورد نیاز برای تجربیات XR روان‌تر را بر عهده دارد.

هدست واقعیت ترکیبی جدید سونی با یک مجموعه منحصر به فرد از کنترلرها همراه است. دارای کنترلر حلقه‌ای و کنترلر اشاره‌ای است. کنترلر حلقه‌ای به تعامل با اشیاء سه‌بعدی در فضای مجازی به طور شهودی کمک می‌کند. کنترلر اشاره‌ای به همان ترتیبی که از نامش پیداست عمل می‌کند. برای اشاره دقیق طراحی شده و به خالقان کمک می‌کند تا با استفاده از کنترلرها و صفحه کلید در فضای مجازی کار کنند.

هدست دارای یک مکانیزم تاشو است که تعویض بین فضای مجازی و واقعی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. نیاز به برداشتن هدست هر زمان که بخواهید با دنیای واقعی تعامل کنید را حذف می‌کند. سونی می‌گوید که همچنین مرکز ثقل دستگاه را تنظیم کرده و روی مواد آن کار کرده است تا کاربران بتوانند برای مدت طولانی آن را بپوشند.

هدف سونی همکاری با چندین توسعه‌دهنده نرم‌افزار تولید سه‌بعدی است. اکنون اعلام شده که یک شراکت انحصاری با زیمنس دارد. ما باید در ماه‌های آینده بیشتر درباره برنامه‌های سونی برای هدست جدید بشنویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.