با وجود مشکلات فنی و کاهش عرضه و خروج از بازارهای اصلی دنیا، سونی همچنان بر اهمیت گوشیهای Xperia در ساختار خود تأکید میکند.
به گزارش تکناک، لین تائو (Lin Tao)، مدیر مالی سونی، در جریان ارائه گزارش مالی اخیر این شرکت، برند گوشیهای Xperia را بخشی بسیار مهم از کسبوکار شرکتش خواند. این اظهارات درحالی بیان شد که روند فعالیت این بخش در سالهای اخیر با کاهش حضور جهانی همراه بوده است.
براساس اطلاعات موجود، دو نسل اخیر پرچمداران سری Xperia 1 حتی وارد بازار ایالات متحده آمریکا نشدهاند و نشانههایی از کاهش فعالیت این برند در بازار اروپا نیز مشاهده میشود. همچنین، سونی تولید مستقیم گوشیهای Xperia را متوقف و دو سال پیش سری کوچکتر Xperia 5 را از خط تولید خارج کرد. تاکنون نیز خبری از عرضه مدل اقتصادیتر Xperia 10 VII منتشر نشده است. افزونبر این، عرضه گوشی جدید Xperia 1 VII بهدلیل بروز مشکلات فنی متوقف و شرکت به تعویض این مدل برای مشتریان ناچار شده است.

به نقل از ورج، در سالهای گذشته، سری Xperia یکی از بخشهای اصلی فعالیت سونی به شمار میرفت؛ زیرا سهم درخورتوجهی از بازار موبایل ژاپن را در اختیار داشت. بااینهمه، این جایگاه امروز تغییر کرده و سهم این برند در بازار داخلی نیز کاهش یافته است. با این شرایط، اظهارات مدیر مالی سونی درباره اهمیت بسیار زیاد Xperia پرسشهایی درباره جایگاه واقعی این بخش در استراتژی آینده شرکت برانگیخته است.