ویژگی Tags در شبکه اجتماعی تردز که بهتازگی آدام موسری ، مدیرعامل اینستاگرام، معرفی کرده است، بهعنوان نوعی هشتگ با چرخشی خاص شناخته میشود.
بهگزارش تکناک، قابلیت Tags که اکنون برای تمام کاربران تردز دردسترس قرار گرفته است، تفاوتهای مهمی با هشتگهای مرسوم در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام و X دارد. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام با انتشار پستی اعلام کرد که وقتی کاربر در تردز پستی مینویسد، میتواند Tag را با زدن روی نماد # شروع کند و سپس موضوع مدنظر خود را تایپ کند.
تفاوت اصلی این است که کاربران میتوانند عبارتی کامل شامل فاصلهها و حتی کاراکترهای خاص را بهعنوان Tag اضافه کنند؛ درست برخلاف هشتگهای معمول که معمولاً فقط از یک کلمه تشکیل میشوند.
این ویژگی که بهعنوان نسخهای سادهتر از هشتگهای معمولی توصیف میشود، به کاربران امکان میدهد تا پستهایشان را دستهبندی کنند و آنها را درکنار سایر پستهای مرتبط در همان موضوع قرار دهند.
این Tags بهگونهای مشابه هشتگها کار میکنند، از این نظر که محتوا را گروهبندی میکنند؛ اما با چند تفاوت مهم. برای مثال، هر پست فقط میتواند یک Tag داشته باشد و برخلاف پلتفرمهای دیگر که گاهی از پستهایی با دهها هشتگ استفاده میکنند، تردز این رویکرد را نمیپذیرد.
Tags در تردز بهگونهای متفاوت نمایش داده میشوند. آنها میتوانند با تایپ کردن نماد # به همراه متن اضافه شوند؛ اما در پست منتشرشده با نماد نمایش داده نمیشوند؛ بلکه بهصورت متن آبی، شبیه به پیوندهای هایپرلینک سنتی دیده میشوند.
کاربران میتوانند با زدن روی نماد «#» در رابط کاربری پست جدید، Tag اضافه کنند. بهگفته Meta، این ویژگی به کاربرانی که به آن موضوع علاقهمند هستند، کمک میکند تا بهراحتی پستها را پیدا و مطالعه کنند.