قابلیت جست‌وجوی Threads اکنون از تمام زبان‌ها پشتیبانی می‌کند

Threads

طبق گزارش جدید، در به‌روزرسانی جدید متا، قابلیت جست‌وجوی Threads اکنون از تمام زبان‌ها پشتیبانی می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، Threads، رقیب اصلی X (توییتر سابق)، با گسترش قابلیت جست‌وجوی کلمات کلیدی خود در تمام بازارهایی که اپلیکیشن در آن‌ها دردسترس است، رقابتی‌تر می‌شود.

این قابلیت در اگوست ۲۰۲۳ ابتدا در بازارهای انگلیسی‌زبان، از‌جمله استرالیا و نیوزیلند، آزمایش شد و سپس در سپتامبر ۲۰۲۳ در بیشتر کشورهای انگلیسی‌زبان و اسپانیایی‌زبان، از‌جمله ایالات متحده‌ی آمریکا، گسترش یافت.

حالا طبق گفته‌ی آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، جست‌وجوی کلمات کلیدی از تمام زبان‌ها پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت اپلیکیشن Threads را که در‌حال‌حاضر به‌واسطه‌ی تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر در ماه استفاده می‌شود، کاربردی‌تر و مفیدتر می‌کند.

تک‌کرانچ می‌نویسد که براساس برخی گزارش‌ها، Threads در حال نزدیک‌شدن به انتشار در اتحادیه‌ی اروپاست. روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال می‌گوید که این اپلیکیشن ممکن است ماه آینده برای کاربران کشورهای اتحادیه‌ی اروپا دردسترس قرار گیرد. به‌گفته‌ی این رسانه، تردز ممکن است فقط حالت مشاهده‌ی را برای این کشورها منتشر کند که به کاربران امکان می‌دهد تا پست‌ها را بدون ایجاد حساب کاربری بخوانند.

ارائه‌ی قابلیت جست‌وجو به کاربران اتحادیه‌ی اروپا، جنبه‌ای مهم از خدمت‌رسانی به این بازار است که در آن زبان‌های مختلفی تکلم می‌شود. همچنین، باعث می‌شود Threads در بیش از ۱۰۰ کشوری کاربردی‌تر باشد که در‌حال‌حاضر این اپلیکیشن در آن‌ها دردسترس قرار دارد؛ البته به‌غیر از ایالات متحده‌ی آمریکا.

تیم توسعه‌دهنده‌ی Threads با‌توجه‌به بازخورد کاربران، به‌سرعت روی اپلیکیشن کار می‌کند و پس از انتشار آن، ویژگی‌های بسیاری را به آن اضافه کرده است؛ مانند فید پیروی زمانی، نسخه‌ی وب، نمایش لایک‌های شما، نظرسنجی، GIF، پشتیبانی از هشتگ (بدون علامت #)، دکمه‌ی ویرایش و تعویض پروفایل.

این شرکت قول داده است که رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزاری (API) نیز راه‌اندازی کند و با استفاده از ActivityPub، پروتکل شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز که Mastodon و شبکه‌های دیگر را نیز تامین می‌کند، ادغام شود.

با‌این‌حال، Threads هنوز از یکی از ویژگی‌های اصلی X، یعنی ترندینگ تاپیک‌ها، بی‌بهره است. در‌واقع، به‌نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد کمتر به X شبیه باشد؛ زیرا فید الگوریتمی آن اغلب پست‌هایی را نشان می‌دهد که چند روز قبل ارسال شده‌اند.

آدام موسری مستقیماً اعلام کرده است که این شرکت هدف خود را در تقویت خبرها در این پلتفرم قرار نمی‌دهد و این امر آن را از‌نظر تمرکز روی اخبار فوری از X متمایز می‌کند. با‌این‌حال، بسیاری از کاربران سابق X به Threads می‌پیوندند که در‌نهایت ممکن است جهت‌گیری اپلیکیشن را تعیین کنند.

در یادداشت امروز، موسری اعلام کرد که به‌زودی تغییرات بیشتری در جست‌وجو اعمال خواهد شد. در‌حال‌حاضر، Threads همچنان اصطلاحاتی مانند long covid و عبارات مرتبط را در جست‌وجو مسدود می‌کند و به‌جای آن کاربران را به وب‌سایت CDC هدایت می‌کند تا اطلاعات را دریافت کنند.

با تقریباً ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه، Threads هنوز کوچک‌تر از شبکه‌ی اجتماعی X است که به‌گفته‌ی ایلان ماسک، مالک آن، تقریباً ۵۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. بااین‌همه، تردز هنوز در تمام بازارهایی که X آن‌ها را پشتیبانی می‌کند، دردسترس نیست که همین مسئله رشد آن را محدود می‌کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، همجنان به قابلیت‌های بالقوه‌ی این اپلیکیشن اعتقاد دارد و به‌تازگی به سرمایه‌گذاران گفته است که Threads می‌تواند در چند سال به اپلیکیشن چندین‌میلیارددلاری این شرکت تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.