شیائومی روز گذشته به طور رسمی از سدان الکتریکی SU7 Ultra خود با عملکرد بالا در چین رونمایی کرد و جزئیات آن را به اشتراک گذاشت.
به گزارش تکناک، سدان الکتریکی SU7 Ultra با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۲ ثانیه، استانداردهای جدیدی در عملکرد خودروهای الکتریکی ایجاد میکند، هرچند که قیمت بالایی دارد.
در ادامه نگاهی دقیقتر به جزئیات این خودروی الکتریکی جذاب میاندازیم.
فهرست مطالب
طراحی و آیرودینامیک سدان الکتریکی SU7 Ultra
SU7 Ultra بر اساس طراحی سدان استاندارد SU7 ساخته شده است و بر بهبود آیرودینامیک تمرکز دارد. این خودرو دارای سپرهای اسپرتتر، یک اسپویلر عقب برجسته به عرض ۱.۵۶ متر و بدنهای عریضتر نسبت به نسخه معمولی خود است.
این تغییرات همراه با یک دیفیوزر عقب فعال، به نیروی رو به پایین ادعا شده ۲۶۵ کیلوگرم کمک میکنند. SU7 Ultra روی چرخهای ۲۱ اینچی با تایرهای Pirelli P Zero 5 حرکت میکند.
این سدان در طراحی داخلی، ترکیبی از ویژگیهای عملکردی و لوکس را ارائه میدهد. صندلیها با چرم آلکانترا پوشیده شدهاند که به فرمان، پنل درها و دیگر عناصر داخلی امتداد مییابد. شیائومی برای قطعات داخلی مانند: پنلهای درپوش، قطعات تونل مرکزی و آینه عقب از فیبر کربن استفاده کرده است.
باتری این خودرو از یک مجموعه سه موتوره الکتریکی تغذیه میکند (دو موتور V8 و یک موتور V6) که با هم ۱۱۳۸ کیلووات (1526 اسب بخار) قدرت و ۱۷۷۰ نیوتون متر حداکثر گشتاور تولید مینمایند.
این تنظیمات به SU7 Ultra امکان میدهد تا تنها در ۱.۹۸ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، در ۵.۸۶ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کند.
SU7 Ultra همچنین زمان یک چهارم مایل ۹.۲۳ ثانیه را ثبت کرده و به سیستم توزیع گشتاور Asil-D برای بهبود عملکرد هندلینگ مجهز شده است.
سیستم ترمز و رقابت
شیائومی این سدان الکتریکی SU7 Ultra را با بزرگترین دیسکهای ترمز کربن سرامیکی که تاکنون در یک خودروی تولیدی دیده شده، تجهیز کرده است. دیسکهای جلویی اندازهای برابر با ۴۳۰ میلیمتر در ۴۰ میلیمتر دارند، در حالی که دیسکهای عقبی کمی کوچکتر و برابر با ۴۱۰ میلیمتر در ۳۲ میلیمتر هستند.
این ترمزها به گونهای طراحی شدهاند که بتوانند دماهای شدید بیش از 1,300 درجه سانتیگراد را تحمل کنند و با کالیپرهای Akebono (شش پیستون جلو و چهار پیستون عقب) ترکیب شدهاند تا قدرت توقف فوقالعادهای ارائه دهند.
در حالی که نمونه اولیه SU7 Ultra یک رکورد در دور پیست نوربرگ رینگ نورد شلایف به دست آورد، انتظار میرود نسخه تولیدی به دلیل افزایش وزن، کمی کندتر باشد. نمونه اولیه از بدنه فیبر کربنی استفاده کرد که وزن آن را به ۱۹۰۰ کیلوگرم رساند.
قیمت و دسترسی
SU7 Ultra شیائومی قیمت بالای ۸۱۴۹۰۰ یوان (حدود ۱۱۴۲۰۰ دلار آمریکا) را در چین دارد. در حالی که پیشسفارشها هماکنون باز هستند، انتظار نمیرود تولید و تحویل انبوه این خودرو تا مارس ۲۰۲۵ آغاز شود.
لی جون، مدیرعامل شیائومی، SU7 Ultra را به عنوان یک جایگزین قوی برای پورشه تایکان توربو GT معرفی کرد، چرا که قدرتی بیشتر با قیمت پایینتری ارائه میدهد. پورشه تایکان توربو GT با قیمت ۱۹۹۸۰۰۰ یوان در چین به فروش میرسد.
گلدمن ساکس (شرکت خدمات مالی و بانکداری چندملیتی) پیشبینی میکند که SU7 Ultra تا سال ۲۰۲۵ به فروش 4,000 واحدی خواهد رسید. به نظر میرسد بازار این خودرو در چین موفق خواهد بود، چرا که تنها در ۱۰ دقیقه پس از پایان رویداد رونمایی، 3,680 پیشسفارش ثبت شده است.