شرکت BYD از شاسیبلند لوکس و ۳.۶ تنی Yangwang U8L Dingshi Edition با برد ۱,۱۵۸ کیلومتر، شتاب ۳.۶ ثانیهای و نشانهای طلای ۲۴ عیار رونمایی کرد.
به گزارش تکناک، این خودرو نسخه کشیدهتر مدل اولیه U8 به حساب میآید و ابعاد چشمگیری دارد. طول آن به ۵.۴ متر، عرض به ۲.۰۴ متر و ارتفاع به ۱.۹۲ متر میرسد و فاصله محوری ۳.۲۵ متر آن راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم میکند. طراحی نمای جلو با الهام از نماد باستانی “Ding” شکل گرفته است و چراغهای جلو شامل ۹۹ الماس نوری در هر طرف هستند. این جلوه خاص با سه نشان طلای خالص ۲۴ عیار تکمیل شده که واژه «برق» به خط باستانی روی آنها حک شده و حس اصالت و ارزشمندی بیشتری به خودرو بخشیده است.

وزن خالص این مدل حدود ۳,۶۰۰ کیلوگرم و وزن ناخالص آن نزدیک به ۴,۲۰۰ کیلوگرم اعلام شده است. در بخش عقب، برخلاف مدل استاندارد، از درب دوتکه استفاده شده، که یادآور طراحی شاسیبلندهای لوکس مطرحی مانند Range Rover و Rolls-Royce Cullinan است.


در بخش فنی، شاسیبلند لوکس BYD از یک موتور ۲.۰ لیتری رنجاکستندر به همراه چهار موتور برقی بهره میبرد، که در مجموع ۸۸۰ کیلووات (۱,۱۸۰ اسببخار) قدرت و ۱,۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند. این ترکیب فنی قدرتمند امکان شتابگیری از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۳.۶ ثانیه برای این غول ۳.۶ تنی فراهم میسازد؛ عددی که حتی با بسیاری از خودروهای اسپرت برابری میکند. برد حرکتی این خودرو در شرایط ایدئال تا ۱,۱۵۸ کیلومتر اعلام شده است، در استفاده ترکیبی نیز توانایی پیمودن حدود ۹۹۷ کیلومتر را دارد.



این شاسیبلند لوکس BYD به جدیدترین فناوریهای ایمنی و کمکراننده نیز مجهز شده است. سامانه هوشمند رانندگی DiPilot 600 با سه حسگر LiDAR و توان پردازشی ۶۰۰ TOPS، امکان رانندگی نیمهخودکار در شهر و بزرگراه را فراهم میکند. قابلیت Navigate on Autopilot (NOA) و کمکپارک پیشرفته نیز از دیگر امکانات آن به حساب میآیند. سیستم تعلیق هیدرولیک Disus-P و ترمزهای سرامیک-کربنی نیز سطح بالایی از کنترل و ایمنی را ارائه میدهند.
برند لوکس Yangwang که از سوی BYD در ژانویه ۲۰۲۳ راهاندازی شد، در ابتدا با استقبال چندانی روبهرو نشد و تنها ۱,۰۰۳ دستگاه خودرو در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ در چین به فروش رساند. با وجود این، در ماه اوت همان سال میزان تحویل خودروهای این برند به ۴۰۵ دستگاه رسید، که رشد ۳۰.۷ درصدی سالانه و ۱۹.۵ درصدی نسبت به ژوئیه را نشان میدهد. این روند بیانگر آن است که Yangwang به تدریج جایگاه خود را در بازار داخلی چین تقویت میکند.
با وجود تلاش BYD برای توسعه جهانی برند لوکس خود، عرضه U8L در اروپا بعید به نظر میرسد. دلیل اصلی این تصمیم، وزن بیش از ۳.۵ تن این خودرو است که طبق قوانین، رانندگان اروپایی را ملزم به داشتن گواهینامه کامیون میکند؛ موضوعی که استفاده روزمره از این خودرو را برای بسیاری از مشتریان اروپایی دشوار میسازد. بنابراین، به نظر میرسد که تمرکز اصلی BYD بر بازار چین و به احتمال زیاد دیگر بازارهای آسیایی و خاورمیانه خواهد بود، جایی که چنین خودروهای لوکس و خاصی میتوانند مخاطبان خود را پیدا کنند.